Hei, jeg trenger noen tips når det gjelder valg av hengsler til en luke jeg har tenkt å bygge i tredesignet, luken vil være ganske tung da jeg kommer til å bruke terrassebord og luken vil være ca 1,6m x 0,8 m. Som sagt, takknemlig for tips.
Jeg har en i lignende størrelse, ligger løs på bjelkelaget og med 28*120. Stabilt og ingenting som beveger seg. Løfter med brekkjern, går an å gjøre det mer luksuriøst med et vinklet jern og håndtak som bare tres ned i sprekken.
Trenger du virkelig hengsler for de få gangene?
Anders S du har helt rett, trenger antakelig ikke hengsler, det holder antagelig med et boret hull for en finger så får man opp den når man trenger, takk for innspill 🙏.
Båttilbehørshandlere har alle typer av rustfrie hengsler, pluss dørkbeslag som er nedsenkede håndtak for åpning.
Erlandssons brygga
Nautec
Watski
Hjertmans
m.fl.
Hei takk for deres svar, verdsettes 🙏 et spørsmål til den av dere som sa at han hadde faset av en kant for at luken skal kunne åpnes (eller åpnes lettere iallfall), hvilken kant? på luken eller tredekket eller begge?
Ja, akkurat, faset også de tverrliggende sperrene på luken så den styres riktig uten å ta i noe. Jeg bruker den daglig så ville ha så lav vekt som mulig.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.