Etter å ha eid vårt torp i 15 år har vi endelig kommet til å rydde ut en av kattvindene. Der fant vi en helt ubrukt combitherm-ovn og tre esker med fliser. Jeg tror alt er fra 1980-tallet, flisene lå pakket i aviser fra 1981. Jeg får ikke puslespillet til å gå opp, men tror likevel at de kan ha blitt bestilt sammen. Altså at flisene er ment å mure inn ovnen?! Er det noen som har sett noe lignende? Hvis noen har bilde av en "innfliset" combitherm, så hadde det vært morsomt å se.

• En svart combitherm-kamin står i en träbyggd bod, omgiven av paneler og et stort vindu. Kaminens ovandel er svart og har en skorstein.
  • En åpen combitherm-kamin med rister og pose med tilbehør inni, del av en utredning for murprosjekt fra et eldre torp.
  • To manualer for en Combi-Therm kamin, med informasjon om fyring og montering, liggende på en grusvei.
  • Fliser ligger utover på en treplatting, kanskje for å visualisere innkledning av en combitherm-kamin; omringet av grønt gress og tretrapper i bakgrunnen.
  • Hvite fliser arrangert i et mønster på en treterrasse, potensielt for bruk rundt en combi-therm peis, i henhold til teksten.
C
Ingen dårlige funn! 👌
Mine kattvind er ikke i det hele tatt like morsomme.

Ja, jeg tror du med 110% sannsynlighet kan si at de hører sammen.
Dvs. det er en modern variant av kakkelovn.
Stod det ingenting om dette i monteringsanvisningen?

C cpalm skrev:
Ikke dårlige funn! 👌
Mine kattvinduer er ikke like morsomme.

Ja, jeg tror du med 110% sannsynlighet kan si at de hører sammen.
Dvs. det er en moderne variant av kakkelovn.
Sto det ingenting om dette i monteringsanvisningen?
Takk for svar! Moro at du tror det samme som jeg håpet. Monteringsanvisningen gjelder dessverre kun for peisen. Jeg får pusle videre.

Kan jeg spørre, har du peiling på hva dette kunne vært verdt ved salg?
Mvh Josefin

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.