Nå en masse spørsmål om tegl og muring.

Har problem med at teglsteinen "henger" rundt alle vinduer og dører rundt huset. Og nå skulle jeg trenge litt råd om hvordan jeg skal kunne utbedre dette på en god måte. Har fått litt råd fra andre men benytter anledningen til å spørre her også :)
Det virker som at det er armeringen som har presset ut teglsteinen.
Skal man rive all tegl over vinduene, sage av armeringen og mure inn en teglbjelke? hva koster slike? hvor kjøper man slike?
Eller skal man sette inn flattjern/ jernbjelke?

Hvilken metode høres best ut? Eller er det noen som har noen andre forslag? ???
Legger ved noen bilder av "problemet".

http://community.webshots.com/scripts/editPhotos.fcgi?action=viewall&albumID=135703717
 
Det der så ikke så morsomt ut.

Det finnes naturligvis teglbjelker å kjøpe (blant annet hos Tegelförsäljningen i Stockholm) men å få dem i "ditt" tegl er mindre sannsynlig.
Man kan jo undre seg over hvordan det har blitt sånn der hos deg... har de satt i karmen og murt ovenpå eller?
 
Har sett rundt i hele området og hittil har jeg ikke funnet et eneste hus som er murt som mitt uten stussfuger. Vet ikke helt hva de nederste steinene hviler på om det er karmene eller ikke. Har ikke undersøkt det så nøye ennå.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.