4.050 lest ·
5 svar
4k lest
5 svar
Henge opp tung projektorduk i et innertak, vil ha opp belastningen mot sementtaket
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 innlegg
Jeg skal henge opp et tungt og stort lerret til projektor. Det er vanlig nedhengt kontortak i rommet, 54 cm ned fra det massive betongtaket.
Å henge i himlingen er utelukket. Jeg trenger altså å feste "noe" i betongtaket som slutter i nivå med himlingen der jeg så fester lerretsfestene.
Spørsmålet er bare hva "noe" er? Det bør finnes ferdige produkter, men jeg finner ikke det rette.
Noen som har en idé?
Å henge i himlingen er utelukket. Jeg trenger altså å feste "noe" i betongtaket som slutter i nivå med himlingen der jeg så fester lerretsfestene.
Spørsmålet er bare hva "noe" er? Det bør finnes ferdige produkter, men jeg finner ikke det rette.
Noen som har en idé?
Du borer opp to pendeljern i betongtaket med hver sin ekspanderbolt (sånne som kabelstigene henger i) monterer hvert sitt vinkeljern nederst på dem og så skrur du fast en trestokk mellom dem og vips så har du noe bra å skru i! Alternativt, hvis duken bare har to festepunkter, måler du ut den eksakte avstanden og bolter direkte i vinkeljernet!
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 innlegg
Bauhaus bør ha alt du trenger i form av jern, vinkler og bolt og mutter.
Har du tilgang til noe litt større bygge kan du jo kjøpe en pose med bakverk til elektrikerne så får du det av dem!
Har du tilgang til noe litt større bygge kan du jo kjøpe en pose med bakverk til elektrikerne så får du det av dem!
Klikk her for å svare