Jeg vurderer å skru 2 dobbeltkroker med skruer i taket (se bilder), for å henge spader og spett. Jeg er imidlertid tvilende til hvor mye vekt dette tåler, da belastningen på skruen blir rett nedover. Er det noen som vet hvor holdbart det blir når man skrur kroker i takstein?
 
  • Skruv montert i trepanel, sett ovenfra, med hageutstyr under, inkludert spader og spett. Gjenstander på treverk og gulvet.
  • Hånd som holder en dobbeltkrok festet i taket på en trehytte, med utsikt gjennom et rundt vindu og diverse verktøy hengende på veggen.
RoTe
Takstein? Takregel mener du antar jeg. Jeg tror det vil holde vekten av en voksen person. Kroken på bildet gjør kanskje ikke det. Den der skruen ville jeg forboret for.
 
  • Liker
johpol og 2 andre
  • Laddar…
Mener du i takrule?

Det burde holde for mye vekt.
 
P Pin skrev:
Mener du i takregel?

Det burde holde for mye vekt.
Yes i takregel. Setter pris på at det jeg har tenkt å henge har en total vekt på rundt 10-12kg.
 
Sist redigert:
RoTe
Du kanskje bør begynne å korrekturlese innleggene dine.
 
  • Haha
  • Liker
johpol og 2 andre
  • Laddar…
J johpol skrev:
Yes i taktegel. Uppskattar att det jag tänkt hänga har en total vikt på runt 10-12kg
Ingen vekt å snakke om. Jeg henger sykler så med dårligere innfesting.
 
  • Liker
johpol og 1 annen
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du kanskje skal begynne å korrekturlese innleggene dine.
Absolutt.
 
S
Halvparten så lange skruer, og det er ikke noe som helst problem å henge opp så mye som rørkroken tåler.
 
  • Liker
johpol
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.