Hei!

Jeg leter etter løsninger på hvordan jeg skal henge opp min LCD-TV på veggen. TV-en er ikke spesielt tung (under 8 kg) og har ikke VESA-standard hull for oppheng, men det finnes 2 hull for kroker. Veggen jeg har tenkt å bruke har bare en sponplate.
Så på et annet forum at noen hadde hengt opp TV-en med mollyplugger på en gipsvegg, men hvordan gjør jeg det på sponplate?

takk på forhånd

• Baksiden av en LCD-TV med to hull for kroker, uten VESA-standard festepunkter, plassert på en sokkel.
Om TVen veier under 8kg kan du gjøre som du vil egentlig. Hva som helst vil holde....

Om det finnes hår for kroker, hvorfor ikke bruke kroker som du skrur inn i veggen? 5mm grove er mer enn nok. Tar du en L-formet krok så burde det vel fungere? Du kan jo også ta en litt lengre skrue som du snurrer noe mykt rundt og så henger TVen på.

He he, så fantastisk enkelt.

Jeg vet ikke hvor tykk sponplaten er, men det har kanskje ikke noen betydning?

Den skal være 13 mm om det er en spånplate.

Vil du være ekstra sikker så skaffer du et par bildeoppheng med doble skruehull og så noen ca 20 mm lange treskruer.

Eller bruker nettopp et Mollyankare. Fungerer på alle skivmtrl også spon og OSB.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.