Hei!

Jeg har sett litt rundt etter ulike ventilasjonsgjennomføringer, tenker hovedsakelig på gjennomføringer under takstein.

Hvor tett er egentlig tett nok, synes dere?

Jeg har sett på Vilpe's (T-embalage) gjennomføring som føles sånn passe, er jeg for pirkete?

Legger ved bilder så kan dere gjerne si hva dere synes.

Takk.

• Illustrasjon av prosess for installering av ventilasjonsgjennomføring under takpanner, inkludert verktøy og komponenter som silikon, sag og skruer.
  • Ventilasjonsgjennomføring for takstein med rødbrun topp og svart base, designet for montering under takpanner for lufting.
swealp swealp skrev:
Hvor tett er egentlig tett nok, synes dere?
Når det ikke lekker inn...

Vilpes løsning fungerer sikkert i de aller fleste tilfeller. Men det er jo ingenting som hindrer deg i å forsterke og forbedre den.

Har du noen tips på hvordan man kan forbedre? =)

Mvh

Fug ytterligere på utsatte steder, eller for eksempel bruke Wakaflex.

• Liker
tobbbias
  • Laddar…
Wakaflex på taksteinene antar jeg?

Jeg er mer bekymret for gjennomføringen under taksteinene.

En ekstra mansjett muligens, skal se om det finnes noe for ca 500kr.

Tar gjerne imot flere tips, takk takk!!

Nei, jeg tenkte meg wakaflexen under pannene. Det er jo der det skal være tett.

GoForIt GoForIt skrev:
Nei, jeg tenkte meg wakaflexen under taksteinene. Det er jo der det skal være tett.
Jaha men, ikke sant.

Man kunne egentlig bruke kallasfalt også?

Jeg photoshoppet litt, så her var hva jeg tenkte først. Men det du sier er helt klart smart det med, at man påfører noe likt wakaflex, hvis det fester bra mot underpapp.

• To bokser for takforsegling B og C, illustrasjon av påføring på overflater med detaljer som takpappskruer og beskrivelse av produkter.
Hva skal du oppnå med C i ditt bilde?
B vil, utført riktig, bli tett.

S Slarvpellen skrev:
Hva skal du oppnå med C i ditt bilde?
B vil bli tett om riktig utført.
Enda tettere.

Står i anvisningene at man skal bruke treskrue, blir det tett da? Er det ikke takpappspiker som gjelder på taket?

Hmmm.

Takk =)

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men hallo!
Det er vel bare å kladde på litt asfaltlim så er det tett!
[lenke]
Du gikk kanskje glipp av at TS vil ha det tettere enn tett ;)

swealp swealp skrev:
Jeg har sett på Vilpe's (T-embalage) gjennomføring som føles sånn, er jeg for pirkete?
Jeg synes du er for pirkete. Produsenten har en løsning som de har testet og kunder bruker, og derfor er det unødvendig å gjøre noe mer.

• Illustrasjon av bruk av asfaltkitt for tetting, med verktøy og detaljer om takpappskruer. Viser produkter merket B og C for sammenligning.
Sist redigert:
swealp swealp skrev:
Hvilken av disse tror dere passer best å smøre rundt omkring?
Ta den som jeg viste i #10, så blir det kjempetett og bra!
swealp swealp skrev:
Så skal jeg kjøpe skruer også, finnes det noen spesiell skrue mer tilpasset for å tette?
Skruetypen avhenger jo av hvordan det som skal skrues fast ser ut.
Og asfaltklistret/kittet tetter jo rundt skruene forstår du vel?

• Liker
swealp
  • Laddar…
Det er den der plastbiten som jeg la opp bilde av her ovenfor som skal skrus. #13
Tenkte mer på om man skal velge noen type pappspiker, men blir nok vanlig treskrue som det ser ut nå.

Jeg finner ikke det asfaltkittet i Stockholm noe sted. :(
Skal ta en av K-36 eller mataki asfaltkitt burde vel gjøre susen, virker å være for samme formål.

Hva tror du?

Takk takk takk!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.