Jeg skal sette opp en hattehylle i en gipsvegg. Jeg MÅ sette hyllen i stenderne som sitter 60 cc.
MEN avstanden mellom skruehullene i hyllen sitter med 72, 2 cm mellomrom.
Hvordan løser jeg dette, jeg vil ha akkurat denne hattehyllen.
Må legge til at jeg er ganske amatørisk på sånt her
MEN avstanden mellom skruehullene i hyllen sitter med 72, 2 cm mellomrom.
Hvordan løser jeg dette, jeg vil ha akkurat denne hattehyllen.
Må legge til at jeg er ganske amatørisk på sånt her
Det finnes vel to fornuftige alternativer.
1. Sett den ene siden i reglen og den andre siden med mollyplugg.
2. Sett opp en plønhøvlet planke horisontalt i riktig treslag/farge på veggen. Denne planken skruer du i to regler, så skrur du hattehyllen i planken!
1. Sett den ene siden i reglen og den andre siden med mollyplugg.
2. Sett opp en plønhøvlet planke horisontalt i riktig treslag/farge på veggen. Denne planken skruer du i to regler, så skrur du hattehyllen i planken!
Jeg må sette den i bjelkene for ellers vil ikke veggen holde (har min selverklærte altvitende samboer sagt
)
Det der med en horisontal planke kanskje kunne være en idé!
Det der med en horisontal planke kanskje kunne være en idé!
Både hattehyllen i vårt nye hus, og den i vårt gamle, sitter med metallexpander (mollyplugg) og det har aldri vært minste problem. Hattehyllene er festet i fire innfestinger og er ca 1m brede.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60099791/
En horisontal planke er en løsning men det er de vertikale støttene i hattehyllen som tar den største tyngden. All anleggsflate mellom hattehyllen og veggen må ligge an mot underlaget.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60099791/
En horisontal planke er en løsning men det er de vertikale støttene i hattehyllen som tar den største tyngden. All anleggsflate mellom hattehyllen og veggen må ligge an mot underlaget.
Sist redigert:
Vi festet vår i en regel på en side og andre siden med molly.
Så langt sitter den fortsatt, og vi har likevel lastet den ned skikkelig i vinter med jakker og en masse tunge vinterklær.
Jeg vil gjette at det første som i vårt tilfelle går i stykker er selve hattehyllen og ikke veggen.
Så langt sitter den fortsatt, og vi har likevel lastet den ned skikkelig i vinter med jakker og en masse tunge vinterklær.
Jeg vil gjette at det første som i vårt tilfelle går i stykker er selve hattehyllen og ikke veggen.
Aha, det kanskje får bli å feste den i EN regel da og molly i andre enden.
Klikk her for å svare