Jeg lurer på om det er noen som vet hva hårdgips er for noe og om det er bra. Det er for innerveggene som det er tenkt å brukes til.

Takk for lenken. Funker det bedre enn vanlige gipsplater om man vil typ bore opp/heng noe på veggen? Mao er det en sak som er verdt å satse på mot vanlig gips?

glidaren skrev:
Takk for lenken. Fungerer det bedre enn vanlige gipsplater om man vil typ bore opp/heng noe på veggen? Mao er det en ting som er verdt å satse på mot vanlig gips?
Skal du henge "tyngre" saker er det OSB/spon som gjelder bak gipsen.....

Jeg brukte hardgips på alle innerveggene, den er tyngre og mer utfordrende å jobbe med, men den tåler bedre slag. Knaufs hardgipsplate 2600x1200 veier 35,4kg sammenlignet med Gyprocs normale 2600x1200 som veier 28kg... Med et gipsplate-ankerfeste kan man henge opp til 50kg tunge ting på hardgipsplater ifølge testene, det høres tungt ut, selv for meg, men alle normale bilder kan henges uten problemer...

Jeg må vel legge til at "for sikkerhets skyld" kjørte jeg med plywood under harde gipsplatene i stuen, men lydisoleringen hadde også en rolle i sammenhengen... :o

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.