Heisann!

Sjekket litt hva ting til kjelleren ville koste. Tenkte å høre hva dere synes om prisene. Ingen kunne si hva de skulle ha for 35mm Isodränplater. Noen som har peiling på ca pris?

Sted nr.1 priser +mva
Armeringsmatte 235*500 190kr 20cm masker
Sement 38kr sekken
Cellplastisolasjon 50mm 44kr/m2

Sted nr.2 +mva
Armeringsmatte 11m2 270kr 15cm masker (passer bedre til gulvvarmen synes jeg)
Sement 35kr sekken
Cellplastisolasjon 45kr/m2

Dette er på lokale steder. Har ca 5 mil til nærmeste lavprisbutikk typ Jem&Fix, Cheapy. Skal man ha hjem isolasjon til 70m2 og sement til 7m3 blir det noen turer.

Jeg synes at det ser ut til å være meget gode priser. Hos Byggmax tar de 229kr for en armeringsmatte 11.75 kvm, samt 35kr/sekk for sement. De har jo ikke vanlig Isodrän der, men vanlig celleplast (EPS) i kvalitet S80, 50mm tykk koster 40kr/kvm.

Kvalitet S80 er ikke tilstrekkelig ifølge noen, men byggmax jukser som vanlig.
Lavere kvalitet, men billig. prisen er alt.

MartinT skrev:
Jeg synes at det virker som veldig gode priser. På Byggmax tar de 229kr for et armeringsnett 11.75 kvm, samt 35kr/sekk for sement. De har jo ikke vanlig Isodrän der, men vanlig celleplast (EPS) i kvalitet S80, 50mm tykk koster 40kr/kvm.
Mitt er jo pluss moms med så litt dyrere blir det jo

styrman1 skrev:
Kvalitet S80 er ikke tilstrekkelig ifølge noen, men Byggmax jukser som vanlig. Lavere kvalitet, men billig. Prisen er alt.
Byggmax jukser ikke, det fremgår jo hva man får. For en vanlig plate på mark på 100mm er trykket fra platen inkludert gulv ca. 2,5 kPa, og S80 har en langtidsbelastning på 28 kPa, dvs. godt og vel over 10 ganger hva gulvet veier. Deretter blir selvfølgelig trykket høyere under yttervegger og bærende vegger, og akkurat der kan det eventuelt trenges høyere kvalitet enn S80, men for resten av platen så holder det godt.

styrman1 skrev:
Kvalitet S80 er ikke tilstrekkelig ifølge noen, men byggmax jukser som vanlig.
Lavere kvalitet, men billig. prisen er alt.
S80 er rikelig under et kjellergulv som nesten ikke har belastning utover egenvekten.

Juks blir det vel bare hvis det som selges ikke holder S80-standard?

S80 standard er hva?

Men ingen kjempereaksjon på prisene. Føles bra

gådeberg skrev:
S80 standard är vad?
Vanligvis måles kvaliteten på EPS ved å angi trykkfastheten for korttidslast, som i praksis er bruddstyrken (10% deformasjon) uttrykt i kPa (kilopascal). Høyere korttidslast gir også høyere langtidslast, som egentlig er det interessante for en husgrunn.

S80 har således en korttidslast (bruddstyrke) på 80 kPa, S60 = 60 kPa osv.

Trykkfastheten har kun marginal innvirkning på isolasjonsevnen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.