Hei!

Bygde i fjor en liten "terrassert" beplantning med hjelp av Lecablokker. Nå som det har blitt litt lysere og varmere tok jeg en runde i hagen og oppdaget det som er på bildene. Lecablokkene ser ut til å smuldre opp og miste all fasthet. Har jeg helt oversett at man ikke kan bruke Leca på denne måten?
Mvh J
 
  • To plantekasser på gress, fylt med visne blader og planterester, omgitt av lecablokker som smuldrer. Tørr jord og falne blader vises rundt kassene.
  • Lecablokker som smuldrer under en trekonstruksjon i en hage omgitt av gress og tørre blader. Blokkene ser ut til å miste holdbarhet.
  • Lecablokk som smuldrer og mister fasthet, med gule flekker og metallbeslag, omgitt av jord og noen grønne planter.
tommib
Ja, det der er nok ingen god idé.

Jeg gjetter at det som skjer er at lecan blir våt, fryser og frostsprenger. Skal du få det der til å holde over tid skal du nok sørge for at lecan ikke trekker til seg vann (eller fryser).
 
  • Liker
Purre og 1 annen
  • Laddar…
Takk. Gjetter på det samme. Kanskje mursten er et bedre valg? Mvh
 
tommib
Hva som helst som ikke blir fullt av vann til vinteren tenker jeg.

Frostsikker tegl er nok bra men dyrt. Støping er solid men mye arbeid.
 
N
Dra på sementmørtel A på lecan som syns, så holder det et par år.
 
  • Liker
jel
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.