Finnes det noen som kan tipse om noe smart og pent måte å få en type håndtak i en gulvluke dekket med eikeparkett?

Luken åpnes oppover med hengsler i den ene kortenden. Forrige huseier gjorde aldri luken helt ferdig og nå ligger det noen løse laminatgulvplater på luken som man må pirke bort og deretter sette inn en skrutrekker eller lignende i kortenden for å løfte opp luken.

Vi skal nå legge eikeparkett i det rommet og vil prøve å få til en løsning der luken ikke synes for mye, men samtidig har en funksjon for å kunne løfte opp luken. Har akkurat nå ingen anelse hvordan dette skal gjøres, please help... :-[

Bare et hull i luken, og en islagsmutter på undersiden der du kan gjenge i et håndtak?
Islagsmuttrar-gml-300.jpg

Overkurs: :P
Trykkluftsylinder som åpner luken, slange trukket til et avlukke et sted der du har en håndpumpe/liten kompressor...

Jeg vet ikke hva det kalles men jeg har en øye forsänkt i gulvet så den bygger ingenting på høyden.

Se på båttilbehør, det finnes fine innfelte håndtak for dekkmontering,mm.

www.hjertmans.se søk på durkbeslag

Sparkz skrev:
Overkurs:   :P
Trykkluftcylinder som åpner luken, slange trukket til et skap et sted der du har en håndpumpe/liten kompressor...
kult 8-)

TorpAnders skrev:
Se på båttilbehør, det finnes fine nedfelte håndtak for dekksmontering, mm.

www.hjertmans.se søk på durkbeslag
Jupp. Noe slikt har jeg.

Jeg kjøpte et innfelt håndtak i messing hos den lokale byggevarehandelen. Kostet vel en 50-lapp. Fresede ut en grop og skrudde den fast. Ble kjempefint.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.