3.089 lest ·
8 svar
3k lest
8 svar
Halv- eller kvart-biter av armeringsnett finnes det?
Har riktignok funnet 1200x800, 5150 og 4100 på biltema, men det er litt svakt, skulle nok ønske 6150 eller 6100. Gjerne litt større LxB også. Skal ha det som kombinert gjerde espalier, og ser helst at det ikke bøyer seg ved belastning.
Halv-, tredjedels- eller kvarts-biter av armeringsnett finnes det?
Hvem har det isåfall?
Halv-, tredjedels- eller kvarts-biter av armeringsnett finnes det?
Hvem har det isåfall?
Enten om du har et byggefirma i nabolaget, de pleier å ha litt skrotbiter som kan gå å få for en bollepose.
Alternativt de litt mer velassorterte byggevarehusene som Optimera (som jeg har god erfaring med) som kanskje har eller går med på å dele en bit.
Alternativt de litt mer velassorterte byggevarehusene som Optimera (som jeg har god erfaring med) som kanskje har eller går med på å dele en bit.
En nabo til en slektning har skikkelig kraftige armeringsjern, må være typ 40mm i diameter, satt opp som nett (antar at han har sveiset det selv). Det ville jeg nok satset på om jeg var deg, kanskje ikke fullt så grovt, men i alle fall kjøpt jern og bygget nettet selv.
Selvfølgelig skal de galvaniseres! Rust er stygt, og ser alltid skabbete ut. Har fått en prisvurdering på telefon på mellom 500-1000kr +mva for varmforsinking. Verdt hver eneste krone!injonil skrev:
Å la byggevarefirmaet kappe dem i mål, med rette vinkler i hjørnene og passende toleranse, høres veldig dyrt ut... Jeg har ikke tilgang til bil med hengerfeste, eller tilhenger, så både bil med hengerfeste og tilhenger må i så fall leies, hvis jeg skal kunne kjøre hjem hele nett.injonil skrev:
Det er rett og slett enklest, om det finnes ferdige småbiter å kjøpe.
Verktøyentusiast
· E
· 15 066 innlegg
Jeg ville tenkt meg om litt før jeg bruker vinkelsliper på en byggevarehandel, varmt arbeid og gnister...ville tatt tigersag, boltesaks eller muligens baufil.
Klikk her for å svare