Medlem
· Södermanland
· 120 innlegg
Ja, rapporter gjerne!
De fungerte veldig bra. Tunge som pokker er de dog, så vær forberedt på det når du skal løfte dem.
Det er også umulig å skru med vanlig gipsskrue, jeg kjøpte mine plater på Beijer og de hadde en spesialskrue som var til akkurat disse platene - som de skulle få levering på om noen måneder (da jeg kjøpte mine plater). De anbefalte en type hardgipsskrue som var helt verdiløs, fikk en annen eske dagen etterpå og det fungerte hjelpelig.
Tenk også på at det er mye glassfiber i platene. Mye vanskeligere å skjære sammenlignet med vanlig gips, og det går absolutt ikke an å sage i dem med maskin, ikke engang på lav fart. Gjorde ikke det selv men jeg hadde nok anbefalt å bruke åndedrettsvern når man knekker platene. Det lukter for jævlig når man bruker hullsag etc.
Når det gjelder styrke virker de topp. Jeg har to lag gips, det innerste vanlig gips og et lag Habito utenpå. Har spikret (!) opp bilder på veggen.
Ser ut til at det finnes en lignende variant som koster mye mindre ute nå.
Det er også umulig å skru med vanlig gipsskrue, jeg kjøpte mine plater på Beijer og de hadde en spesialskrue som var til akkurat disse platene - som de skulle få levering på om noen måneder (da jeg kjøpte mine plater). De anbefalte en type hardgipsskrue som var helt verdiløs, fikk en annen eske dagen etterpå og det fungerte hjelpelig.
Tenk også på at det er mye glassfiber i platene. Mye vanskeligere å skjære sammenlignet med vanlig gips, og det går absolutt ikke an å sage i dem med maskin, ikke engang på lav fart. Gjorde ikke det selv men jeg hadde nok anbefalt å bruke åndedrettsvern når man knekker platene. Det lukter for jævlig når man bruker hullsag etc.
Når det gjelder styrke virker de topp. Jeg har to lag gips, det innerste vanlig gips og et lag Habito utenpå. Har spikret (!) opp bilder på veggen.
Ser ut til at det finnes en lignende variant som koster mye mindre ute nå.
Klikk her for å svare