Hvor kan man kjøpe en gummipakning for å ha øverst på skorsteinen slik at vann ikke renner langs med røret? Røret er ca. 165 mm bredt. Min gamle pakning er i ferd med å smuldre opp. Finnes det noen nettbutikk eller ellers nær Trollhättan.

Jocke

• Gummitätning til skorstein ligger på en trebord, brukt for å hindre vann inntrengning.
  • Rustfarget skorsteinsrør med slitt gummipakning mot taket, omgitt av trær i bakgrunnen.
S
om du vet merket på skorstenen så kanskje de har.

steelis skrev:
om du vet merket på skorsteinen så kanskje de har.
Ingen anelse. Finner ikke noe i mine papirer.

Jocke

Mitt tips er at i stedet for å prøve å lete etter en sånn hette, kjøp en tube med pakningserstatter som finnes på alle velassorterte byggevarehus.
Type sånn her. http://loctite.fast.de/se/jpg/5661.jpg
Det viktigste er at den tåler varme! Det fine med den er at den er fleksibel, så den kan ta rørets utvidelse.
Legg på rikelig og form det pent med fingeren.

kalleboston skrev:
Mitt tips är at i stedet for å prøve å finne en sånn hette, kjøp en tube med pakningserstatning som finnes på alle velassorterte byggevarehus.
Typ sånn her. [lenke]
Det viktigste er at den tåler varme! Det fine med den der er at den er fleksibel så den kan ta røret sin utvidelse.
Legg på rikelig og form det pent med fingeren.

Det kanskje ville være noe. Jeg får se på dette.

Jocke

Orange motorsilikon tåler ellers høye temperaturer, men det er nok bedre å prøve å få tak i en gummihett i riktig størrelse. Sjekk med leverandører av skorsteiner om de har noe i omtrent riktig størrelse. Premodul, som vi har, er 150mm og den kanskje kan tøyes til å fungere på 165? Ellers finnes det sikkert andre produsenter som har riktig størrelse. Schiedel kanskje?

Jeg har sendt litt mail her og der men får ingen svar. :(

Jocke

Løfter tråden etter 10 år!

Jeg har samme problem med å finne gummistosar / mansjetter til mine røkgassrør.

Fant du en bra løsning?

/Jesper i Göteborg

J Joukko skrev:
Hvor kan man kjøpe en gummitetning å ha øverst på skorsteinen sånn at vann ikke renner langs med røret? Røret er ca. 165mm bredt. Min gamle tetning holder på å smuldre. Finnes det en nettbutikk eller ellers i nærheten av Trollhättan.

Jocke
Elda-butikkene har gummistos, har selv kjøpt en 150 mm til Conturas røkrør. De eldre Contura røkrørene er 168 mm, til dem finnes det gummistos med slangeklemme. Den må passe perfekt til deg. Jeg kjøpte min på Elda-butikken i Karlstad. 145kr billig synes jeg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.