Forvisso ikke et spørsmål direkte relatert til vår villa, men hvis det er noe sted man får et vettig svar, er det vel her når det kommer til hvilket materiale som er slitesterkt og lettarbeidet nok for vårt behov.

Jeg har planer om å forsøke å renovere et sett med dekk (sitter på en barnevogn) som har en tendens til å samle opp grus i mengder. Idéen er å først pille ut alle steinene som har satt seg fast i dekkene, og deretter fylle igjen hullene og legge på noe passende materiale for å danne en litt bedre sliteflate.

Tanker om hva jeg kan kjøpe for å fylle hullene med?
Tanker om hva jeg kan bruke for noe til sliteflaten?

• Barnvognhjul med grus i gummidekket, sett innendørs på et flisegulv, viser slitasje og behov for reparasjon.
  • Brukte barnevognhjul med småstein i sliteflaten, sett ovenfra på et flislagt gulv.
Åsa Lund
Kan man ta avklipte deler av dekk til sykkel og sy sammen med ståltråd på noe vis?

Stickan56
Hva er problemet?:surprised:

Stickan

Gummilappen fra Biltema gjør jobben. Garantert.

nikasp
Vi har også lignende dekk på barnevognen, og det er ikke kanonkult å rulle vognen gjennom huset på parketten hvis det er fullt med grus i dekkene. De fleste luftgummihjul har ikke det problemet (men risikoen for punktering finnes).

Stickan56 Stickan56 skrev:
Hva er problemet?:surprised:

Stickan

• Liker
tveksamt
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Gummireparasjonen fra Biltema gjør jobben. Garantert.
Mm, jeg har vurdert den. Min eneste bekymring er egentlig hvor slitesterk den blir, det vil jo bli den nye slitflaten liksom...

Stickan56
tveksamt tveksamt skrev:
Mm, jeg har fundert på den. Min eneste fundering er egentlig hvor slitesterk den blir, det blir jo den nye sliteoverflaten liksom...
Overflaten virker porøs så jeg er tvilende om det holder.
Ser ut til å være et vanlig problem. https://www.barnvagnsblogg.com/barnvagnshjul-en-guide/
Går det ikke å bytte til en bedre type hjul?

Stickan

• Liker
Rabbithole
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Går det inte att byta till en bättre typ av hjul?
Det går nok utmerket, spørsmålet er til hvilken pris. Med tanke på at en ny vogn kan koste 10-15 tusen så er hjulene neppe gratis. Min forhåpning er å finne en litt billigere, men fortsatt ok løsning. =)

Takk for innspill dog!

Beste svar

Skjær opp en gummislange som er litt mindre så du kan strekke den over hjulet.
Tror Jula har billige reserveslanger til deres pirra.

• Liker
tveksamt
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.