Hei, hvis man skal ha gulvvarme i et nytt hus, sitter man da fast i den planløsningen man gjorde fra starten, eller kan man flytte/gjøre nye vegger hvis man ønsker? Tenker om det er lett at man punkterer sløyfen?

Vurderer å bygge hus med "uinnredet" loft som på et senere tidspunkt skal innredes som andre etasje. Men tenker at planløsningen på andre etasje da får ligge i dvale til det er klart. Men hvis man skulle legge gulvvarme, maler man seg da inn i et hjørne med veggene? Tenker om det da er bedre å dra opp rør for radiatorer i stedet kanskje.

Takk på forhånd

/Per

Nei altså du kan jo skru opp en innervegg selv om du har vannbåren gulvvarme, men du må ha oversikt over hvor sløyfene går. Det er mindre gøy å skru i en sløyfe da det har en tendens til å bli sånn moderne innendørs fossefall i etasjen under da.

K Kimpaann skrev:
Nei altså du kan jo skru opp en innervegg selv om du har vannbåren gulvvarme, men du må ha kontroll på hvor slyngene går. Det er mindre gøy å skru i en sløyfe da det har en tendens til å bli sånn moderne innendørs fossefall i etasjen under da.
Ja det er det jeg er redd for. Men hvor tett pleier rørene å ligge? Jeg tror jeg skaper meg problemer nesten ved å ha gulvvarme.

Sen om du har individuell styring på sløyfene så kan jo varmen komme på feil sted.

Sløyfene ligger vel litt forskjellig men mellom 15-30 cm mellomrom. Les på hva produsenten angir.

Hvorfor ikke legge gulvvarmen i forbindelse med at dere innreder loftet? Legg noe enkelt undergulv nå om dere trenger det.

• Liker
Kimpaann og 1 annen
  • Laddar…
S skyisthelimit skrev:
Hvorfor ikke legge gulvvarmen i forbindelse med at dere innreder loftet? Legg noe enkelt undergulv nå om dere trenger det.
Jeg har tenkt i de banene med

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.