Om man på et lettklinkers gulv vil legge gulvvarme, hvordan gjør man?
Freser man ned spor for å legge i gulvvarmeslangen eller legger man inn noen plater som holder slangen og så legger på flytsparkel?
Hvor finner man flytsparkel til rimelig pris?
 
Jeg antar at du mener vannbåren siden du sier slange?
Spiller ingen rolle hvordan du får festet det, selvfølgelig skal du være forsiktig.
Plate osv. letter på, men koster. Kabelklemmer direkte mot underlag, buntebånd mot eventuell armering.
Men det er ikke det som er problemet, det er det som er under som du må ta hensyn til.
Dvs. er det uisolert betong = bør man isolere først.
Så er det bare å følge instruksjonene når du flytsparkler... med alt hva det innebærer.
Min erfaring angående prisbildet på flytsparkel er at man må sjekke rundt litt da det virker som det er dagspris.
Bauhaus pleier å ha bra samt Byggmax. Men skal man ha større mengder kan det fungere å gå til Beijers og få en bra pakkepris, og da får man et kjent merke.
 
Jeg har nå regnet på å avrette over gulvvarmeslyngene over hele gulvet. Det blir ekstremt dyrt. Å legge en finsats over slyngene blir ikke bra det heller siden det var meningen at vi skulle slippe transport med sementbiler. Igjen står muligheten til å legge en slags plate med spor for gulvvarme og deretter vårt gulv oppå. Hvilken teknikk er best? Hva koster det per m2?
 
P
Jeg kommer til å grave opp kjelleren min i sommer og isolere og støpe igjen og da legge inn slanger til gulvvarmen samtidig.
 
Skal du legge gulvvarmen i hele huset?
i så fall finnes det et antall forskjellige metoder for å få det bra. Både LK og Uponor har ganske tydelige instruksjoner på sin hjemmeside for de forskjellige leggemetodene som finnes.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.