Er det nødvendig å skjøte gulvspon slik at skjøtene faller på en bjelke? Sponet limes jo og en limfuge med hvitlim mellom to trestykker blir jo sterkere enn omliggende treverk. Eller er det slik at det blir vanskelig å få til en såpass god limfuge i skjøtede gulvsponplater?
Skjøtene trenger ikke være på en bjelke.
Men det skal ikke være skjøter mellom samme bjelker to ganger etter hverandre.
Jeg pleier å skjøte på bjelke eller sette en kloss under ved startveggen.
Men det skal ikke være skjøter mellom samme bjelker to ganger etter hverandre.
Jeg pleier å skjøte på bjelke eller sette en kloss under ved startveggen.
Nei, så er det ikke. Det kommer an på hvilken gulvspon man kjøper. Noen gulvspon har en not og fjær som tåler mer og trenger ikke skjøtes på bjelke, andre SKAL skjøtes på bjelke. Bare å lese bruksanvisningen.larsbj skrev:
Ja det er helt klart mange bud.
Og det er kanskje mange ting man både kan gjøre og ting man ikke skal gjøre.
Men én ting synes jeg i alle fall. Har man ingen hemmelig kunnskap, så gjør man akkurat som leverandøren av produktet angir. Vanskeligere enn det synes ikke jeg at det er.
Men tenker man å jobbe med det samme produktet i mange år på rad så kan jeg jo forstå at man blir litt fristet av snarveier, det blir jo mye tid til slutt. Men ikke i mitt hus takk.
Og det er kanskje mange ting man både kan gjøre og ting man ikke skal gjøre.
Men én ting synes jeg i alle fall. Har man ingen hemmelig kunnskap, så gjør man akkurat som leverandøren av produktet angir. Vanskeligere enn det synes ikke jeg at det er.
Men tenker man å jobbe med det samme produktet i mange år på rad så kan jeg jo forstå at man blir litt fristet av snarveier, det blir jo mye tid til slutt. Men ikke i mitt hus takk.
Klikk her for å svare