Hei

Jeg har en høy og en lavere gulvlist som jeg vil skal møtes pent, det skiller nær 2 cm i høyde.

Noen som kan komme med forslag til hvordan jeg kan lage møtet?

Gulvlisten har en profil, så det er nok penest at den følger med ned og møter. Men hvordan?

• To forskjellige gulvlister møtes i et hjørne, med en høydeforskjell på nesten 2 cm. En av listene har en profil som følger med nedover.
  • To lister av ulik høyde møtes i et hjørne på veggen, med en forskjell på cirka 2 cm i høyde, og begge har profilerte kanter.
  • Wow
Sernando
  • Laddar…
På nedre gulvet lar du sokkelen gå rundt hjørnet til kanten på det høyere gulvet. På høyere gulvet går sokkelen fram til ytterhjørnet. Klyv til en sokkelbit som er like bred som avstanden mellom det høyere gulvet og ytterhjørnet. Denne geres 45 grader og settes med fasing mot ytterhjørnet. Deretter geres de tilstøtende listene for å passe mot denne. Den øvre listen må delvis klyves for å få til det.

Ja det er jo et bra forslag. Men blir jeg "trappe" ned listen til det lavere nivået eller "doppa"?

Hva blir penest tro?

I mitt forslag så følger fasingen med ned pent og ryddig
Et annet alternativ er å ta en annen høyde på listen for å få overkant til å flukte

Jeg teste litt i dag. Så jeg tenker det blir noe sånt her.

• Grønn listverk på en lysegrå vegg, med en treskrubbe nær, viser et tidlig byggeprosjekt på tregulv.
MrJay
Baseboard overgang nær ventil, med ujevn sammenføyning mot vegg og gulv.

• Liker
Anderscurl
  • Laddar…
Akkurat, men jeg skulle gjøre den lille biten på det lavere gulvet frem til overgangen mellom høyt og lavt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.