Problemet er jo at man får et bekymmer som man ikke har mulighet til å se før man har djevelske problemer. Så derfor er det mange hus som har de problemene, men som ikke oppdages før det skal gjøres om.

Tommor, Hvilke problemer sikter du til?

Dårlig isolering og fuktproblemer fra undersiden

Denne tråden sporer av. Tar kontakt med Nivell og andre gulvleggere her i området og ser hva de sier.

AcidSleeper skrev:
Denne tråden sporer ut. Tar kontakt med Nivell og andre gulvleggere her i området og ser hva de sier.
Det gjør du rett i, men ta også kontakt med rørleggeren og gulvvarmeprodusenten. Gulvleggere og gulvprodusenter har ikke den kunnskapen som trengs for dimensjonering

Til orientering: Nivell gulv finnes nå kun med 20-95mm isolasjon.

Hva sier Nivell om gulvvarme? Går det å kombinere med ventilert gulv og i så fall hvordan?

Har jo innsett at jeg har et enkretssystem til radiatorene...

Hvorfor skal prisen dobles bare fordi man trenger en sirkulasjonspumpe?

Jeg hadde bilat ut den gamle platen og isolert med EPS betong (har gjort det selv) deretter gulvvarme og flytsparkel på det. Da slipper du ha noe organisk som det blir med nivågulvet så slik at eventuell fuktvandring ikke skaper noen problemer. Hva er det som fordobles i prisen?.. At du trenger en shunt og en sirkpumpe?
//
M

trojlee skrev:
Jeg hadde bilat ut den gamle platen og isolert med EPS betong (har gjort det selv) så gulvvarme og flytavretting på det. Da slipper du ha noe organisk som det blir med nivellgulvet slik at eventuell fuktvandring ikke skaper noen problemer. Hva er det som dobles i prisen?..At du trenger en shunt og en sirkpumpe?
//
M
Hva er det for organisk i Nivellgulv?
Eller, ja, lektene er jo tre men de står på plasttasser og har jo ventilasjonskanalen under seg så de kan aldri komme i kontakt med platen...

pelle242 skrev:
Hva sier Nivell om gulvvarme? Går det å kombinere med ventilert gulv og i så fall hvordan?
Vi har Nivellgulv og så LK EPS16 oppå det. Man kan også ta Nivellgulv med sporet sponplate.

Jeg har ikke noe problem med fukt men fikser allikevel ventilert gulv da det ikke vil skade.

akkurat det som drar av sted. sjekker jeg på pris til torørssystem for 5kvm så blir det ca 3000, men for enrørssystem så blir det nesten 6000kr, fikk akkurat et tilbud her på 5000kr +mva......
så jævlig dyrt for kun 5kvm

Ser ingen grunn til det, det er nøyaktig samme greier som brukes...
LK's minishunt er omstillbar mellom ett- og torørssystem... Men den første prisen var kanskje bare en minikretsventil... Og da burde det bli flere tusen i forskjell...

Sist redigert:
mm for LK 5kvm er det bare en minikretsventil... så hvis man vil kjøpe for større kvm inngår minishunt men da stiger også prisen.. det er minishunten som koster!

Vet du om noe som koster mindre enn 3500kr for 5kvm? Da må du gjerne skrive en linje... Ville vært satt pris på!

Nå skal jeg improvisere litt..
det burde funke med bare en minikretsventil om det er mulig å montere en bypassledning mellom radiatorsystemet og inntaket til gulvvarmeslyngen. Samt at du monterer en tilbakeslagsventil som sikrer flytretningen på et passende sted..
Men så har du et bryderi med å justere og trimme alt så det funker.. Og det er om det funker altså! og denne metoden er ikke noe jeg har prøvd selv, men i teorien burde det gå an å få det til å snurre..
men jeg ville ikke spare for enhver pris og gjøre det hvis det ikke var absolutt nødvendig..
mitt forslag ville være å beholde en radiator eller en håndkletørker og deretter komplettere med Elvarme for komfort..
eller sette inn en m60 eller push12:à, da blir det iallefall mindre bryderi og sikkert bedre i det lange løp...til tross for en dyrere investering..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.