Midt i all planleggingen kom jeg til å tenke på:
Hvordan vet man hva slags konstruksjon man har i gulvet? Jeg har bare tatt for gitt at det er betong, men har man flere lag over det før plastmatten kommer?
Huset er fra -61 og murt, også innvendig. Men gulvet da? Jeg skrudde opp en terskel for å trykke ned en antennekabel da vi flyttet inn, og da fant jeg grus under. Hva betyr det?

Takker ydmykt for svar. Vil gjerne forstå alt, så syntes dette var et bra sted å spørre. Jeg har også sendt et spørsmål til styret, men er usikker på hvem jeg skal henvende meg til der. Det er for øvrig en borettslagsleilighet vi har, så det kommer til å bli en del jobb jeg må lære meg å utføre selv.

Det finnes en bok som heter "så byggdes husen" som kan være til hjelp her. Det er en god gjennomgang av ulike byggeteknikker og detaljløsninger de siste 100 årene...

Vet at på 50- og 60-tallet så la man noen ganger gulvene "flytende" på noen dm koksaske... kanskje er det du har støtt på?

Gjennom styret kan du trolig enkelt få tak i noen tegninger som kan gi litt klarhet!

ok, takk så mye!

Heller ikke helt uvanlig at det er støpt i bunnen og deretter lekter på det med et undergulv og til slutt plastmatte. Deretter fyller han mellom lektene med noe passende som isolerte litt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.