Hei. Har nettopp revet opp gulvet for en kommende baderomsrenovering. Da jeg gjorde det samme i underetasjen, fjernet jeg den gamle "isolasjonen" (uansett hva slags materiale det kan være) og erstattet den med glassull. Nå er det derimot litt større areal, og det er ikke særlig gøy å plukke bort alt dette.
Så hva ville noen eksperter gjort? Fjernet alt eller latt det være igjen. Dette er et gulv i overetasjen, så det er jo ikke veldig viktig med gode isolasjonsegenskaper (eller?).

mvh
/Johan
 
  • Trebjelker og jord eksponert etter at gulvet i et bad er fjernet for renovering. Gamle isolasjonsmaterialer er delvis synlige langs kanten.
La det være igjen. Varmeisolering er i prinsippet uviktig i etasjeskiller, det er lydisolering som er poenget i et slikt tilfelle.
 
Ok, topp. Takk Jon.
 
Hei, holder også på å plukke opp og om et større gulv, under mitt gulv er det ca 1,5-2dm spon, mose, barnåler og annet, og under det ligger det ca 2-3dm leireklining. Jeg skal prøve å stagge gulvet på en eller annen måte men har ikke helt funnet ut hvordan ennå, er et gammelt tømmerhus. Spennvidden er ca 6m og på ligger et 50mm tykt tregulv som skal tilbake. Har ikke bestemt meg om leiren skal ut ennå eller om den får ligge, men det skal inn spon igjen etter eventuell kortling eller krysskolvning.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.