Mine gulvbjelker (2" 8") har sunket, enten vridd seg eller noe. Jeg opplever at jeg har daler mellom oppleggene (hjertevegg og grunnmur). Gulvbjelkene har vært utsatt for noe fuktighet nedenfra (krypkjeller) men ingen merkbar råte finnes. Jeg har sjekket med en morakniv på de stedene hvor trossbunnen har vært mest påvirket. Innerveggene i huset står på sponet (22 mm) så å fjerne disse for å rette opp bjelkelaget er ikke aktuelt.
Jeg har skaffet en rettholt på 4000 mm for å få et bedre bilde av akkurat hvordan dalene ser ut.
I de forsenkningene jeg har rukket å måle er dybden som mest 10 mm over oppleggene (320 cm)
Jeg tenkte snart å legge et laminat eller et vinylklikkgulv. Hvilke forsenkninger kan tolereres? Kan jeg bygge bort forsenkningene med masonite 3x3 mm og hvordan går man da enklest til verks. Jeg kommer til slutt, igjen etter at jeg har fikset forsenkningene, å legge sponplate 12 mm.
Jeg vil ikke legge på mer enn nødvendig, og på enkelte steder vil jo flyten bare være 1 mm. Går det ikke i stykker når huset beveger seg eller man går på så tynt flyt?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.