Skal legge inn et gulv på loftet så jeg kan oppbevare litt saker der. I det er det 120 c/c på bjelkene. Funker det å bare legge på 22mm gulvsponplater? Eller blir det for langt med 120 c/c i mellom?

Det blir for langt, det skal være cc60 for gulvspon. Selvfølgelig ville det holde noen kartonger med klær eller så, men jeg tror ikke gulvspon har en spesielt hyggelig karakter når man ligger på grensen til hva det tåler; enten holder det eller så bryter det sammen. Planker svikter og man føler litt bedre hvor mye man tør å belaste...

Jeg har lagt gulvspån som gangbro på loftet, med cc 1200 mellom takstolene. Det holder godt å krype på og for de tingene jeg har for langtidslagring på loftet.

Hvorfor ikke ta råspont, som på et yttertak, med høvlede siden opp.

Det pleier jo å holde bra å hoppe rundt på med cc 1200.

//KoW

injonil skrev:
Det blir for langt, det skal være cc60 for gulvspon. Selvfølgelig ville det holde noen esker med klær eller så, men jeg tror ikke gulvspon har en særlig trivelig karakter når man ligger på grensen til hva det tåler; enten holder det eller så brister det. Planker svikter, og man føler litt bedre hvor mye man tør å belaste...
Har samme tanke om å legge gulv på loftet og nå når jeg leser at 1200 er for mye
så kanskje det kan fungere på et loft med avstand 960 mellomrom, eller?

Ellers blir det råspont....

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.