Hei,
trenger å feste opp brygga på østkysten, og vurderer å sette bjelkesko (for 45x195 eller 90xx195) på et vertikalt klippeblokk.
Finnes det litt grovere varmforsinkede eller rustfrie bjelkesko? De jeg finner har så små hull (11mm) for boltene inn i berget...eller vil 10-11mm holde?
Eller har dere noen andre tips om hvordan best feste inn bjelkene mot steinen? Horisontal bærelist fungerer kanskje ikke så bra, steinen er ganske rund.

M mmx skrev:
Hei,
må feste brygga på østkysten, og vurderer å sette bjelkesko (for 45x195 eller 90xx195) på en vertikal klippeblokk.
Finnes det litt grovere varmforsinkede eller rustfrie bjelkesko? De jeg finner har så små hull (11mm) for boltene inn i fjellet...eller vil 10-11mm være nok?
Eller har dere noen andre tips om hvordan best feste bjelkene mot steinen? Horisontal bærende bjelke fungerer kanskje ikke så bra, steinen er ganske rund.
Det finnes fjellkonsoller, det burde vel være mulig å få til noe med.
Jeg hadde ikke stolt på en vanlig bjelkesko.
En person monterer en metallkonsoll fast i en stor stein, med et vater plassert på toppen av konsollen.

Jo, jeg har funnet dem, ser bra ut, men ca 2000:-/stk og stikker bare ut 150 cm. Finner heller ingen spesifikasjoner.
Og ser man på innfestingen er det bare to vinkeljern, burde gå å få samme styrke med skikkelige bjelkesko?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.