Hei, hva tror dere om den konstruksjonen av grindstolper som illustreres på bildet, min håndverker har laget sånne.

De første han gjorde ble så svaiende at de gynget i vinden, så nå skulle det bli mer holdbart!
Han satt altså en stolpesko i en eksisterende kjempestor betongklump som han tidligere hadde støpt der, så satte han en trestolpe i stolpeskoen og så skrudde han fast tre panelbord på utsiden. Når han hadde gjort det, fylte han inn en masse ekspanderbruk i det store hullet under stolpeskoen. Så skrudde han på den siste bordet.

Bør ikke bruket suge opp vann til bordene så de råtner?
 
  • Illustrasjon av grindstolpe med skruvde panelbrädor, plassert i stolpsko på stor betongklump, fylt med expanderbruk under. Marknivån vises.
Stolpene ble så svaiete som helst uansett, så de måtte rive dem bort, så tok vi dit en murer som murte opp et par stolper i stedet. Finere og bedre.
 
Tyresö
Tre direkte mot betong er jo som kjent, en katastrofeløsning - treet råtner etter noen år. Et ytterligere tips som du kan gjøre, er at du støper en betongbjelke, slik at stolpefundamentene sitter sammen i hverandre under bakken - da finnes det ikke en mulighet for at stolpene beveger seg eller heller - da kan du også henge på de største og tyngste smijernsgrindene uten at stolpene begynner å helle innover.

Jeg har selv støpt to ganske store grindstolper på fundamenter som er forbundet med en betongbjelke, til vår oppkjørsel. Selv om jeg ikke har noen grinder hengende på stolpene nå.....men muligheten finnes jo for å gjøre det - uansett hva grindene kommer til å veie.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.