Hei, kommer på en idé. Skal bygge en planke mellom min og naboens innkjørsel. Det finnes i dag 100 stolper, og tanken var å bygge en ny planke... inntil nå.
Kunne man ha satt opp 5 stk. 100 cm stolper (høyde ca 140-150 cm). Sette armeringsnett utenpå på begge sider. Så fylle med stein. Underlaget er jord under, men der tenker jeg at tyngdekraften gjør sitt...
Strekningen blir 4x150 cm.
Finnes det nett som passer og stein? Og hvordan skulle man feste nettet?
Kunne man ha satt opp 5 stk. 100 cm stolper (høyde ca 140-150 cm). Sette armeringsnett utenpå på begge sider. Så fylle med stein. Underlaget er jord under, men der tenker jeg at tyngdekraften gjør sitt...
Strekningen blir 4x150 cm.
Finnes det nett som passer og stein? Og hvordan skulle man feste nettet?
Det er klart det går. Gabioner pleier å bygges i frittstående kuber men det er kanskje ikke nødvendig.
Nettene må forankres i hverandre på egnede steder slik at trykkraften tas ut. Så bør den være så bred at den står selv, og da høres ikke jord som underlag riktig ut i det hele tatt. Det er et tungt og slitsomt arbeid å bygge pene gabionmurer. Bare det å få frem steinene er tungt.
Nettene må forankres i hverandre på egnede steder slik at trykkraften tas ut. Så bør den være så bred at den står selv, og da høres ikke jord som underlag riktig ut i det hele tatt. Det er et tungt og slitsomt arbeid å bygge pene gabionmurer. Bare det å få frem steinene er tungt.
Klikk her for å svare