Hei!
Vi har nå bestemt oss for å velge fliser under ovnen i stedet for den ganske kjedelige platen som følger med.
Spørsmålet er hvor langt ut fra ovnen man må legge fliser for at det skal oppfylle kravene fra brannmyndighetene? Vi skal ha en Contura 560T..
Takknemlig for raske svar

mvh Henke

Enklest må jo være å ringe feieren eller eventuelt ta målene fra platen og bruke dem. Hvis platen duger i størrelse, må jo fliser i samme form og størrelse duge like bra.

vi valgte å legge et glassbeskyttelse i dråpeform.. kjempeflott.

Denne lenken kanskje hjelper.

Oscar, øverst på siden i min lenke står det uttrykkelig "kamin e.dyl" og det vises i en fin tegning målene 10 cm på sidene og 30 cm foran. Det gjelder vel..?

jon_h: Jo, beklager, gikk glipp av det bildet helt. Så bare det nederste bildet med peis. Sry.

Jeg valgte 20mm grov granittfliser. Fungerer kjempebra som underlag. Murt direkte mot platen og fikk dermed samme høyde som 15mm parketten. Jeg murte alt før jeg satte inn vedovnen. Kanten rundet jeg med diamantblad.
/CC

• Peis med brennende ild, omgitt av lyse granitklinker og treparkettgulv. Veggdekorasjon, vedkurv og en stol er synlige i bakgrunnen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.