Mener du glespanel med 27 mm tykkelse? Hvordan mener du rekker? Dobbelgips gir en tykkelse på 26 mm og bokser pleier å være beregnet for enten enkel- eller dobbelgips så en boks for dobbelgips fungerer bra å montere også i en 27 mm tykk trevegg. Ettersom dette er en fast installasjon så kreves det autorisasjon for å utføre den, også installasjon av bokser og trekking av rør.
Hva jeg mener er om det rekker med boksen på 27 mm, og jeg vet hva du mener med dobbeltgips, men spørsmålet mitt er om det rekker med 27 mm i tillegg. Jeg er klar over hvilke regler som gjelder ved faste installasjoner.F fb35523 skrev:Mener du spredt panel med 27 mm tykkelse? Hva mener du med rekker? Dobbeltgips gir en tykkelse på 26 mm, og koblingsbokser pleier å være beregnet for enten enkelt- eller dobbeltgips, så en boks for dobbeltgips fungerer bra å montere også i en 27 mm tykk trevegg. Siden dette er en fast installasjon kreves det kompetanse for å utføre den, også installasjon av koblingsbokser og trekking av rør.
Dessverre forstår jeg ikke hva spørsmålet gjelder. Skal du ha dobbeltgips og i tillegg lektepanel på 27 mm, eller mener du at du skal bruke lektepanelet som rammeverk som du fester gipsen på? En boks for dobbeltgips er ofte rundt 50 mm dyp, så den trenger altså opptil 25 mm plass bak gipsplatene, og den får plass hvis du har 27 mm lektepanel som rammeverk. Noen butikker har eksakte mål på sine bokser tilgjengelige på internett, så det er bare å google eller dra og kjøpe en for å teste med. Forklar gjerne mer nøyaktig hva problemet er, så kan sikkert jeg eller noen andre svare.
Klikk her for å svare