Dette blir ingen pen avslutning mellom panelene og taklistene. Ujevnt innertak med varierende glipper. Kan man fuge glippene (mellom 0 og 3-4mm slik at det blir pent? Eller bytte taklistene til skyggelist?

Ujevne takplater og lister med små sprekker på 0-3 mm mellom dem, nær taket i et rom. Vurderer fuging eller bytte til skyggepanel.
 
K
R robbs skrev:
Det her blir ingen pen avslutning mellom spånten og taklistene. Ujevnt innertak med varierende gliper. Kan man fuge glipene (mellom 0 og 3-4mm så det blir pent? Eller bytte taklistene til skyggeprofil?

[bilde]
Prøv med latexfug.
 
  • Liker
robbs
  • Laddar…
Har nettopp gjort denne øvelsen og synes det blir stor forskjell med latexfug, den ene siden er fuget og den andre gjenstår
 
  • En taklist hvor den ene siden er forseglet med latexfugemasse, mens den andre siden fortsatt mangler fuging.
  • Hvitt vegg-til-tak hjørne med én side latexfog, viser forskjellen før og etter fuging.
  • Liker
robbs og 1 annen
  • Laddar…
B BjörnEng skrev:
Har akkurat gjort denne øvelsen og synes det blir stor forskjell med latexfug, den ene siden er fuget og den andre gjenstår
Takk for eksempelbildene! Får prøve å fuge
 
K
R robbs skrev:
Takk for eksempelbildene! Får prøve foga
Det er vel en smaksak men du trenger ikke foga hullene/ glipene mellom panelene det kan godt rekke å foga i sprekkene mellom taklist og takbord.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.