G Geschwindt skrev:
Jeg ville ha skaffet en hvit list (8x30mm) og kløvd den på midten så du får rundingen igjen, kløvd ned den om det trengs. Så sette den inn i sprekken og la den stikke ut 4 mm på karmen så det blir en overgang, i stedet for noen umulig skjøt som skal håndteres med sparkel og maling..

[bilde]
Det er akkurat så jeg har gjort som også vises i fotoformatet ovenfor :)

• Liker
Geschwindt
  • Laddar…
Jeg skulle kjøpe en vanlig høvlet planke, 22mm tykk, og dele en smal bit med riktig tykkelse som limes på karmen. Med bare håndsag som verktøy er det imidlertid en ganske håpløs oppgave. Omtrent like håpløst som å sage fôring med en håndsag.

Sett dit den minste tre kantlist i samme høyde og farge så er problemet løst.

Tror mange misser at om TS setter en synlig list, har han andre dører uten.
Jeg ville forsøkt å finne en passbit og tilpasse til glipen så det blir en forlengelse av foringen, alternativt hederlig sparkel og maling.

Sparkel og maling fungerer ikke for 6-8mm glippe.

Klyv en passbit fra en høvlet trebit....

MathiasS MathiasS skrev:
Sparkel og maling funker ikke for 6-8mm glippe.

Splitt en passbit fra en høvlet trebit....
Gikk glipp av at det var så mye, da er det for stort, en passbit må til!
Skulle tro at det kan være vanskelig å få det pent så i så fall kan man pynte med sparkel :-)

Savnet deres svar. Men som jeg skrev ovenfor, så er det egentlig bare delen over døren, der de satte inn gips, som stikker ut over dørkarmen såpass mye at det oppstår en stor glippe. Jeg skal skrape ut gipsen på et vis.

Mitt problem er nå å sage til 45 graders dørkarm slik at de passer mot hverandre...
..nå oppdaget jeg gjæringskasse :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.