el-boksene i taket er 48mm høye.
Gipsen er 13mm høy.
48-13 = 35mm høy lekter.
Men bør jeg kanskje legge til 1mm for å unngå at noe stikker utenfor gipsen?
Dvs 36mm høy lekter.
---------------
Og, 1200mm brede gipsplater. Skal jeg ha 30cc eller 60cc mellom hver lekter?
Gipsen er 13mm høy.
48-13 = 35mm høy lekter.
Men bør jeg kanskje legge til 1mm for å unngå at noe stikker utenfor gipsen?
Dvs 36mm høy lekter.
---------------
Og, 1200mm brede gipsplater. Skal jeg ha 30cc eller 60cc mellom hver lekter?
har satt kortlingar plant mellom takstolene... mange bokser kommer til å sitte rett mot takstolene også... spørsmålet er hvilken presisjon man tør å kjøre på, matematisk eksakt eller beregne til 1-2mm og få alle boksene litt forsunket..
nå har jeg hatt verdens angst etter å ha innsett at de gamle slurvete monterte bjelkene som boksene satt på fra starten, faktisk var mer riktig enn slik jeg har gjort det nå.
De hadde satt disse ca 1 cm over takstolnivå. alle satt litt skjevt osv. jeg tok jo bort disse og monterte pent og ryddig nye flatt med takstolene.
Dette innebærer jo at jeg har jo i prinsippet senket mitt innertak nå med 1 cm.
Fra 240 til 239 cm...
Skal jeg løsne mine fine bjelker og heve dem.. eller få et senket innertak?
Haken er at ingen belysninger vil isåfall bli sentrert med rommene, alt vil skli skjevt og se teit ut...
De hadde satt disse ca 1 cm over takstolnivå. alle satt litt skjevt osv. jeg tok jo bort disse og monterte pent og ryddig nye flatt med takstolene.
Dette innebærer jo at jeg har jo i prinsippet senket mitt innertak nå med 1 cm.
Fra 240 til 239 cm...
Skal jeg løsne mine fine bjelker og heve dem.. eller få et senket innertak?
Haken er at ingen belysninger vil isåfall bli sentrert med rommene, alt vil skli skjevt og se teit ut...
239 er ingen fare i takhøyde.
Derimot kommer du lavere så begynner det å bli utfordrende med garderober f.eks. De er jo ofte rundt 2.36 høye (skal man ha taklist så må man jo trekke den rundt garderobene i sånne tilfeller dog).
Derimot kommer du lavere så begynner det å bli utfordrende med garderober f.eks. De er jo ofte rundt 2.36 høye (skal man ha taklist så må man jo trekke den rundt garderobene i sånne tilfeller dog).
Klikk her for å svare