Hei alle!

Vi har satt opp renoveringsgips (forsenket, 6mm) i et rom. Min samboer sparklet og glemte å sette inn gipsremser i skjøtene. Sparklet har vært på i flere dager og er helt tørt. Gipsplatene sitter på masonitt med noen lag tapet mellom masonitt og gips. Huset er en halvlaftet trebygning fra -79.

Nå står vi i valget mellom å på en eller annen måte fjerne en haug med sparkel og gjøre det om med remsene, eller ganske enkelt sparkle over de eventuelle sprekkene som kommer i fremtiden. Vi skal male rett på gips og sparkel og ikke sette opp tapet.

Takk for tips og ideer!

/Oscar

Jeg ville satt på remser, at det har sittet i noen dager sier ikke så mye om hvordan det kommer til å holde, trehus beveger seg mye og risikoen er overhengende for at om noen/ noen måneder, akkurat når alt er klart i rommet, begynner det å sprekke.

Å sparkle og fremfor alt slipe i tid og evighet (og også male) i et rom man bruker er ingen høydare.

Sist redigert:
er det ikke allerede slipt så er det bare å slipe med grovt papir og maskin så går det raskt å slipe ned så dere får plass med remser og mer sparkel.

80-papir og en elsliper så støver dere ned hele rommet på en time. (noen ganger glemmer man ting, har skjedd med meg også)

Jeg ville kjøpt microlite eller lignende glatt glassfiberduk og droppet remsene. Jeg synes helhetsresultatet blir bedre med duk.

katos skrev:
Jeg ville ha kjøpt microlite eller lignende glatt glassfiberduk og droppet stripene. Jeg synes helhetsresultatet blir bedre med duk.
Enig til 100 %

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.