Har sett hos en kunde glasskillevegger som ikke trenger å forankres i noe for at glasskivene står i en slags tunge "føtter". Veldig praktisk mobil løsning! Legger ved bilde. Tidligere innkjøper hos kunden har sluttet så de vet ikke hvor det ble kjøpt .... Har sjekket en haug med nettsider, men har ikke klart å finne det. Er det noen som kjenner igjen denne "veggen"?? Hvor kan jeg få tak i det??? Veldig takknemlig for svar
Michael

• Glasskillevegg med horisontale froststriper, står på tunge metallføtter for stabilitet uten festing til gulv eller vegger, i et kontormiljø.
Ser jo totalt sprøtt ut. Må være en av de svakeste løsningene jeg har sett :)
Forstår virkelig hvorfor de har sølvteipet sammen overkantene. Må prøve å gi de der skivene all ekstra støtte som går :)

• Liker
1
  • Laddar…
Takk Tobias for dine synspunkter. Men det er ingen sølvteip, det er dekorasjon på selve glasset. Konstruksjonen er veldig stabil, den er knapt til å rikke (man må dra skikkelig i "føttene" for å flytte på det hele og det er umulig å velte!) har testet det.
Er det noen som vet hvem som selger dette?!?

M Michael_P skrev:
Takk Tobias for dine synspunkter. Det er imidlertid ingen sølvteip, men dekorasjon på selve glasset. Konstruksjonen er veldig stabil, nesten umulig å bevege (man må dra skikkelig i "føttene" for å flytte på det hele og umulig å velte!) har testet det. Er det noen som vet hvem som selger dette?!?
glasskivene er sølvteipet i midten øverst

• Liker
1
  • Laddar…
Foten kan meget vel være svært tung. Og så lenge du prøver å flytte hele ekvipasjen i underkant så er det sikkert stabilt nok. Men begynner du å trykke litt på den der glasskiven i overkant så vil enten hele tippe over, alternativt vil glasskiven knekke i innfestingen mot foten. Det er der det største momentet blir.

Som sagt så er det sølvteip mellom de to glassdelene jeg siktet til.

Skal det der være en sterk løsning så ville glasset trenge en "support ram" i stål for å beskytte glasset fra bøyemomentet og høye frekvenser (slag med harde overflater) og føttene (som jeg ser har forborrede hull) ville trenge å bli skrudd i bakken.

Det der blir nok vanskelig å få gjennom en CE-merking og selges ikke innen EU hvis det ikke er noe ekstremt sterkt glass... Skulle jeg gjette slik ut fra bildet ditt.

Justus er flink med beregninger. Han kan sikkert forklare godt for deg hvorfor den løsningen er skjør :)

Sølvteip oppe er kun for at platene skulle stå "helt på rad" uten liten helling i forhold til hverandre. Det er tungt 6mm glass de står på tunge føtter med gummipakninger i sporet. Virket meget dtsbilt

• Liker
tobbbias
  • Laddar…
Takk for alles synspunkter! Skal ta opp disse med leverandøren for å eventuelt ramme inn glassene som ble foreslått her! Jeg syntes at mobiliteten og fraværet av behov for å gjøre inngrep på miljøet rundt er en stor fordel. Man kan avdele arbeidsområder fritt og enkelt. Bare jeg finner denne Leverandøren .....

• Liker
tobbbias
  • Laddar…
Sjekk med en glassmester. De har kataloger med diverse (svindyre) beslag. Jeg er overbevist om at de der føttene finnes i en eller annen beslagsserie. Selve glassene kan du bestille fra glassmesteren. Å kjøpe herdet laminert glass er overraskende billig, men beslagene....

Om jeg får gjette så kan man kjøpe glasset for under 1000 kr, men kanskje 5000 for foten.

Takk igjen for alles synspunkter og råd! Skal nå kontakte glassmester
Beste hilsener til alle
Michael

Er det autokorrekt som har vært i sving på overskriften? Glass-vegs-avskjiljer er ikke helt hva tråden handler om ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.