Hei,
Vi skal sette inn en glassdør i kjelleren som følger:

Døren vil være mellom 2 større rom, og tanken er å gi en følelse av romslighet selv om det er en dør der.
Det hadde vært et pluss om den stoppet litt av lyd bølgene, men jeg har en anelse om at enkeltglass absorberer veldig lite? Så spørsmålet er om det er noen nytte med å kjøpe til en karm med innebygd silikonisolering?

Vi skal sette inn en glassdør i kjelleren som følger:

Døren vil være mellom 2 større rom, og tanken er å gi en følelse av romslighet selv om det er en dør der.
Det hadde vært et pluss om den stoppet litt av lyd bølgene, men jeg har en anelse om at enkeltglass absorberer veldig lite? Så spørsmålet er om det er noen nytte med å kjøpe til en karm med innebygd silikonisolering?

Blir det sprekk mellom terskel & dørblad? I så fall slipper lyden gjennom der, så er min erfaring hjemme.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 315 innlegg
Absorbere eller skjerme av? 
Viktigst er at det blir lufttett, da vil du merke forskjell. Forskjell gjør det uansett, men det blir bedre jo tettere det blir.
Hva er lydreduksjonsverdien på døren? Bruker å stå i databladet
Viktigst er at det blir lufttett, da vil du merke forskjell. Forskjell gjør det uansett, men det blir bedre jo tettere det blir.
Hva er lydreduksjonsverdien på døren? Bruker å stå i databladet
Skal sjekke med produsenten hva lydreduksjonsverdien er.Johannes Carlsson skrev:
Klikk her for å svare