Har en dusjplass der jeg har tenkt å sette en glassdør. Dog trengs mer utfylling på begge sider av glassdøren. Da var min tanke å sette en rad glassblokker på hver side. Hvor stabilt blir dette egentlig? Trenger man en overligger som holder sammen konstruksjonen? Hva er det for materiale i så fall?
Hvordan kan man feste skinnene til døren i glassblokkene?
Noen som har erfaring med hvordan man gjør/hvordan det skal utføres?
 
Fikk litt råd angående dette et annet sted. Glassblokkene skal settes sist. Det vil si at man skal gjøre arbeidet med å fuktsikre rommet, legge klinkers og fliser og fuge først. Ifølge min kilde skal en liming bli mest stabil. Det finnes en type plastskinner som man bruker mellom vegg og glassblokk, glassblokk og glassblokk. Ingen overligger var nødvendig for å gjøre konstruksjonen mer stabil, det skulle være nok. Eventuelt kan man lime en overligger av aluminium, tre eller annet materiale som tåler fukt. Til sist fuger man selvsagt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.