Hei,

Jeg vil få inn lys ved å sette et smalt glass i veggen fra gulv til tak.

Hva slags glass bør man ha?
lamell/herd eller OK med standardglass?

Bør man ha dobbeltglass for lydens skyld?

Hvilken tykkelse på glass er passende?

Fungerer det å sette glasset i et spor jeg freser i salingen, eller må man bygge en "ordentlig" vindusramme av en eller annen grunn?

Mvh
///J-backen
 
Vet noen som har gjort lignende og skal gjøre det også selv.

Så, selve festingen kan du gjøre som du vil, men husk at glass er "dødt" materiale og tre "levende" så du må la det være rom for indre bevegelse mellom glasset og treet.

Enkelglass er tilstrekkelig, også for lyden. Det går å bruke standardglass, men anbefaler nok herdet, for å tåle småslag.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.