Jeg hadde ingen verktøy. Uten la formen på grusen. Helte i sement..så tok jeg en trepinne og rørte rundt litt og banket på formen. Så når jeg løftet opp den, var den av på tre steder.
Hva trenger man å regne på tørketid før man kan gå på det. Om man begynner å støpe ute nå. Typ 10 grader på dagene
Jeg hadde ventet til neste helg. Vet ikke hvor du bor, men her i Göteborgsområdet har vi hatt minusgrader på nettene i det siste. Unødvendig å risikere at det fryser i stykker før betongen rekker å sette i gang. Men gangbart bør det være etter 3-4 timer fra det at du støper. Er det solfylt og blåser litt, så går det raskere enn det. Legg på noen timer til så kan du bruke gangveien uten problemer, uten å være forsiktig.
Begynn i dag å ta opp de gamle steinene mine. Skal passe på å utvide litt.. Der er det gress nå. Må jeg leie en vibroplate og jevne til, eller holder det å rulle over jorden noen ganger med en sånn tung rulle man drar foran seg. Kommer ikke på navnet nå. Eldre modell.
Hei, tenkte å gi litt tilbakemelding. Er i det store og hele veldig fornøyd. Det gikk med litt mer sement enn jeg trodde. Men bortsett fra dette er jeg veldig fornøyd. Der det ble dumme vinkler, helte jeg ut sement uten forma. Så, når det begynte å stivne, tok jeg en pinne og formet steiner av det selv. Fugesanden ble virkelig prikken over i-en.
Formene ble kjøpt på Jem og Fix. Brukte to former hele tiden. Dessverre super dårlig kvalitet, den første sprakk med en gang, men løste det med sølvteip. Den andre rammen var sprukket på tre steder da jeg åpnet esken. Men også her kunne jeg bruke teip
Ble så bra !! Skal selv prøve, hvor mye sement ble det til slutt? Hva la du mellom steinene? Holder det stabilt?
Jjonaslatt skrev:
Hei tenkte å følge opp litt.
Er i helhet veldig fornøyd. Gikk med litt mer sement enn hva jeg trodde. Men bortsett fra dette så er jeg veldig fornøyd.
Der det ble dumme vinkler så helte jeg ut sement uten formen. Når det begynte å stivne så tok jeg en pinne og formet selv steiner av det.
Fugesanden ble virkelig prikken over i-en.
Formene ble kjøpt på Jam o fix. Brukte to former hele tiden. Dessverre super dårlig kvalitet første sprakk direkte men løste det med sølvteip. Andre rammen var sprukket på tre steder når jeg åpnet esken. Men også her gikk det å bruke teip
[bilde] [bilde] [bilde]
Jjonaslatt skrev:
Hei tenkte å følge opp litt.
Er i helhet veldig fornøyd. Gikk med litt mer sement enn hva jeg trodde. Men bortsett fra dette så er jeg veldig fornøyd.
Der det ble dumme vinkler så helte jeg ut sement uten formen. Når det begynte å stivne så tok jeg en pinne og formet selv steiner av det.
Formene ble kjøpt på Jam o fix. Brukte to former hele tiden. Dessverre super dårlig kvalitet første sprakk direkte men løste det med sølvteip. Andre rammen var sprukket på tre steder når jeg åpnet esken. Men også her gikk det å bruke teip
[bilde] [bilde] [bilde]
Hei, tenkte å gi litt tilbakemelding.
Er i helhet veldig fornøyd. Det gikk med litt mer sement enn jeg trodde. Men bortsett fra dette så er jeg veldig fornøyd.
Der det ble dumme vinkler, helte jeg ut sement uten formen. Da det begynte å stivne, tok jeg en pinne og formet steiner av det selv.
Formene ble kjøpt på Jam o fix. Brukte to former hele tiden. Dessverre kjempe dårlig kvalitet, den første sprakk med en gang, men løste det med sølvteip. Den andre rammen var sprukket på tre steder da jeg åpnet boksen. Men også her kunne jeg bruke teip.
[bilde] [bilde] [bilde]
skulle også vilja veta åtgången av sement
Skal selv gi meg på dette snart
Kan dessverre ikke svare på hvor mange sekker som gikk med.
I sommer begynte det dessverre å komme ugress mellom platene. (som alltid) dessverre.
Jeg kjøpte sand å ha mellom platene. Kan ha hett fugesand på byggmax. Neste år skal jeg prøve å vaske av alt en gang, så blir det sikkert en eller to sekker ny fugesand igjen da.
Men platene holder veldig bra.
Jeg måtte ta opp noen plater for å flytte robotledningen litt, men det gikk bra å legge platene tilbake igjen.
Så kan man tenke på at roboten fikk litt vanskeligere å kjøre over de ujevne platene. Noen ganger stopper den fordi den tror noen løftet den opp fordi det er litt ujevn overflate. Mellom stein og fuge.
Å pudre med litt sement i bunnen før det støpes, gjør at det blir som tørrsement og hardt, mer sement og ugress har vanskelig for å slå rot ved å gå ned mellom når det er som betong nedover skjøten. Klart så fester det som støpes mot bunnen og kan bli vanskelig å ta opp en enkelt bit. Bare å velge selv.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.