Jeg holder på å bygge et gjerde der jeg hovedsakelig bruker jordanker, nærmere bestemt denne fra jula https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/byggbeslag/jordankare/jordankare-019051/
Nå til problemet, min kjære bror kappet alle lektere like lange og tenkte ikke på at det blir en stor nivåforskjell lengst hekken, noe som gjør at jeg nå prøver å justere lekterne i høyde med hverandre ved å ikke få ned jordankerene helt.
Som jeg ser det har jeg to alternativer, enten kjøpe og kappe nye lengre lektere så jordankerene kan festes ned i bakken ordentlig eller fortsette med hvordan det har blitt og la dem stikke opp et stykke. Det er ikke veldig viktig at gjerdet skal være veldig sterkt siden denne delen er beskyttet mot vind og andre faktorer som er belastende for gjerdet.
Hva ville dere gjort i mitt tilfelle?
Nå til problemet, min kjære bror kappet alle lektere like lange og tenkte ikke på at det blir en stor nivåforskjell lengst hekken, noe som gjør at jeg nå prøver å justere lekterne i høyde med hverandre ved å ikke få ned jordankerene helt.
Som jeg ser det har jeg to alternativer, enten kjøpe og kappe nye lengre lektere så jordankerene kan festes ned i bakken ordentlig eller fortsette med hvordan det har blitt og la dem stikke opp et stykke. Det er ikke veldig viktig at gjerdet skal være veldig sterkt siden denne delen er beskyttet mot vind og andre faktorer som er belastende for gjerdet.
Hva ville dere gjort i mitt tilfelle?
Mistenkte det, er nok like greit så slipper jeg irritere meg over det hele tiden og gjerdet blir faktisk stabilt.wildeside skrev:
Hmm kan være derfor de kalles jordanker for at de skal dras ned i jorden😉
Har selv satt opp 40 meter gjerde med de jordankrene for 4-5 år siden og gjerdet ble stabilt og står fortsatt. Skal du ha overligger på stolpen så kan du dra i et par skruer ovenfra om ikke skjøtebiten er for lang, blir mer stabilt.
Har selv satt opp 40 meter gjerde med de jordankrene for 4-5 år siden og gjerdet ble stabilt og står fortsatt. Skal du ha overligger på stolpen så kan du dra i et par skruer ovenfra om ikke skjøtebiten er for lang, blir mer stabilt.
wildeside skrev:
Hmm kan være derfor de kalles jordankere for at de skal dras ned i jorden😉
Har selv satt opp 40 meter gjerde med de jordankrene for 4-5 år siden og gjerdet ble stabilt og står fortsatt ennå.
Skal du ha overligger på stolpen så kan du dra i et par skruer ovenfra om ikke skjøtstykket er for lang, blir mer stabilt.
Haha jo, akkurat, ville vel håpe på at 70% ned i marken skulle være nok men får bli at jeg drar og kjøper noen stolper i morgen og begynner å kappe 🫡 Jeg skal ikke ha noen overligger men takk for tipset.
Klikk her for å svare

