S
du tenker på luftstrømningen eller?
platon vil jo at man bruker deres "veggtilkobling (platon oppvik 40mm eller 14mm) "

S
så er jo det med drenering hvordan fungerer den rundt huset?

Oppforet gulv type nivell eller platon avhenger av hvordan betongplaten ser ut. Er den helt jevn er platon billigst og bygger minst, men er den ujevn, for eksempel om det har vært inngydde lekter, pleier det å være nivell som gjelder.

Nei tenkte på over platon teppet .. de bygger jo opp litt nå med isolering på platen..

S
pelle242 skrev:
Oppforet gulv type nivell eller platon avhenger av hvordan betongplaten ser ut. Er den helt jevn, er platon billigst og bygger minst, men er den ujevn, for eksempel om det har vært inngydde lekter, pleier det å være nivell som gjelder.
nja. kanskje kjelleren ellers kan brukes som installasjonsgulv, ektralydisolering, nivellen har jo også ferdig trykte å bruke utendørs

SBH skrev:
sen er jo det med drenering hvordan funker den rundt huset?
Ja den funker nå bygger ut kåken nå så jeg fikset til det rundt om alt ....trykkimpregnerte syllar med som jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre med ... de gamle eierne pusset opp huset for 3 år siden så vet i helvete hva som skjer med den om man begynner rive syll

S
betong, platonmatte, celleplast?
man kan jo ta platon oppbrett høy (140mm) og ha 100mm isolasjon,
men jeg mener å huske at platon anbefaler sin komfortplate på 20mm/40mm

Har nettopp boret og gjenget stendere til ca 60kvm gulv.. Fant brukt verktøy som jeg modifiserte og sveiste på en halvtomsfatning, så brukte jeg muttertrekkeren i stedet for en kjempemaskin som uansett bare snurrer i chucken.. Fungerte strålende! Med vennlig hilsen, Jocke

Høres bra ut, fikk du tak i nivella gjengetapp eller en vanlig ..? Hvilken dimensjon hadde gjengetappen ..?

Det var nivån.. Har for meg at den var ca: 23mm i diameter.. Ikke så sikker på om det er metrisk stigning men jeg kan sjekke. Er du kanskje interessert i å overta verktøyene mine?

Ja det høres interessant ut, kjøpte du plastskruene separat da ..? Hva skal du ha for tingene .? Pm går det å sende tro..?

En liten undring? Noen som har vurdert å bruke vanlige trelekter 45x70 og bore 10 eller 12mm hull i stedet for 21mm. Tenkte så å bruke islagsmutter* og vognbolt i stedet for plastskrue, føles på en måte mer solid.

http://www.jonaryd.rondelen.se/mj/inslagsmutter_100419.jpg

Må skruen festes i betongen under? Innsér at det blir litt mer komplisert da!

Lillmalen skrev:
En liten undring? Noen som har tenkt på å bruke vanlige trelekter 45x70 og bore 10 eller 12mm hull i stedet for 21mm. Tenkte deretter å bruke islagsmutter* og vognbolt i stedet for plastskrue, føles på en eller annen måte mer solid.

[lenke]

Må skruen festes i betongen under? Innser at det blir litt mer komplisert da!
Det funker vel men kronglete å justere høyden.

Nivells plastskruer festes i betongen.

S
Lillmalen skrev:
En liten undring? Noen som har vurdert å bruke vanlige trelekter 45x70 og bore 10 eller 12mm hull i stedet for 21mm. Tenkte så på å bruke islagsmutter* og vognbolt i stedet for plastskrue, føles på en eller annen måte mer solid.

[lenke]

Må skruen festes i betongen under? Innser at det blir litt mer komplisert da!
føles litt vinglete med islagsmutter og gangejern

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.