Jeg prøver å gjærsage en sånn her list for å ha rundt en stein i gulvet, foran en kakkelovn

http://www.duri.se/duri_bilder/KA05B.jpg

Får det ikke til når jeg så møter de tilskårne bitene, blir stygge mellomrom, skal man sage på en spesiell måte når det er vinklet lister??

Skal jo altså være tre lister som er saget i 45gr, en på hver side av steinen.
 
Listen må ligge på samme måte i sagen som den skal gjøre på gulvet.
Sag til en remse av tre el. lignende i samme tykkelse som steinen og legg under listen når du sager. ;)
uklart forklart??
 
Nei det var faktisk akkurat så jeg prøvde :)
Men likevel ble det ikke bra, det ble en glippe i skjøten.

Så jeg lurte på om jeg likevel gjorde noe åpenbart feil, men det kanskje er saga som er dårlig :)
 
Fikk dette svaret direkte fra Duri nå på morgenen

Ditt problem er velkjent, det ER vanskelig å få det pent. Man bør helst bøy en slik list for å få det pent, men det er veldig dyrt (1800:-/ m). Det går ikke å få det pent med å Geirsage, jeg vil heller anbefale deg å henvende deg til et blikkenslagerverksted og sjekke om de kan hjelpe deg med en guldfarget list som holder din radius

Gi beskjed om du trenger mer hjelp

Thomas/Duri
 
Holdt på å bli gal av stygge glipper på gjærsagede snekkere selv om jeg prøvde å være skikkelig nøye >:(
Kjøpte da en Nobex gjærsag som erstatning for Rustamodellen. Utrolig forskjell, med Nobex'en ble det plutselig ingen glipper i det hele tatt :D

/T
 
Funker det ikke sånn som pappskallen beskriver, så er det vajsing på sagen. ;)
 
Immobil skrev:
Funker det ikke sånn som pappskallen beskriver, så er det vajsing på sagen. ;)
...eller så er virkeligheten ikke 45 grader eksakt.....men det har jo aldri skjedd før..... ;)
 
Disse billige lavklassemerkene av gjærsager med laser - det hjelper vel ikke det minste med laseren for å forbedre nøyaktigheten når det uansett i bunn og grunn er dårligere kvalitet?
 
så sant, så sant, det er jo neppe med laser´n man sager......
Dårlig salgsargument synes jeg, burde være mer prioritert med ordentlig klinge, bord, mekanikk osv.

Et tips kan jo være å låne eller leie en kapp og gjæringssag (dewalt selvfølgelig! ;)) med metallklinge :)
 
Skal nå gjøre som så at jeg legger en trekantlist av tre rundt steinen (den ligger litt over gulvet) så legger jeg en flat gullfarget list på "skråningen". Det blir nok litt lettere om enn ikke like pent....
 
Om du skal male listen kan du gjøre som snekkeren - latexfog.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.