Hei! Jeg tenker å sette opp et TV-feste i veggen mellom stue og soverom, og jeg vurderte å finne ut om det var dobbeltgips for å kjøpe mollyplugg. Jeg boret et 8mm hull og kjørte kanskje 70mm inn, men når jeg lyser inn er det ingen isolasjon, og gipsen tar ikke slutt når jeg borer. Der jeg boret kom det av litt papp, akkurat som det gjør fra gips. Men jeg forstår ikke hva slags vegg det er, og hvordan den kan være så tykk?
Takk på forhånd!
Takk på forhånd!
Jeg boret ganske stort og lyste inn med lommelykt og gipsen går mye mer enn 26mm inn. Prøvde å stikke inn en brettet binders for å finne slutten på platen, men det gikk ikke. Det er en leilighet fra 1984. Blir veldig forvirret. Tror ikke at jeg har truffet noen stender heller, kom ikke noe tre da jeg boret og det er fortsatt bare gips.BirgitS skrev:
Med vennlig hilsen Hampus
Siporex eller lettbetong. Det er jo ikke gips mer enn 26 mm, om noe i det hele tatt, så det kan utelukkes.
plugg for lettbetong blir antagelig utmerket. Plugg for 10 mm hull og borre 10, deretter 6 mm skrue.
plugg for lettbetong blir antagelig utmerket. Plugg for 10 mm hull og borre 10, deretter 6 mm skrue.
Sist redigert:
Hei Hampus,Hampus Gran skrev:
Jeg boret ganske stort og lyste inn med lommelykt og gipsen går mye mer enn 26mm inn. Forsøkte med å trykke inn en lodd gem for å finne slutten på platen, men det gikk ikke. Det er en leilighet fra 1984. Blir veldig forvirret. Tror ikke at jeg har truffet noen stender heller, kom ingen tre når jeg boret og det er fortsatt bare gips
Mvh Hampus
Jeg prøver å montere TV-en min på en innervegg og har akkurat samme situasjon. Boret 70mm men kunne ikke finne slutten av platen. Kunne du løse problemet eller forstå hva det var?
Tjena! Hos meg viste det seg at jeg har lettbetongvegger/siporex. Satte i 8mm plugger har jeg for meg. Folk pleier å tro at alt er gips innendørs..K Krish8926 skrev:
Ja, det gikk veldig enkelt å bore med skrudrillen og føltes likt som en gipsvegg når man banket på den. Har du boret 70mm inn uten at det har blitt tomrom eller kommet igjennom, kan du kjøre med vanlig plugg uten problem.K Krish8926 skrev:
Ingen fare, lykke til
Klikk her for å svare