Ok, kanskje et dumt spørsmål, men vet man ikke så vet man ikke. Hvorfor finnes det forskjellige lengder på gipsskrue til 1 lag 13mm gips mot tre? Grabber kjører 3.9x32 mm som er det målet jeg bare har sett på andre fabrikater også. Nå kjøpte jeg Essves gipsskrue og den var 3.9x30 mm. Ja, den var til trestender
.
Kom på en ting til, Grabber kjører såkalt dobbelt hode som gjør at papiret i gipsplaten ikke slites i stykker, kanten rundt skruehullet bøyes inn. Essve har ikke det, noe å bekymre seg over?
Det handler bare om 2 mm men jeg vil vite
Kom på en ting til, Grabber kjører såkalt dobbelt hode som gjør at papiret i gipsplaten ikke slites i stykker, kanten rundt skruehullet bøyes inn. Essve har ikke det, noe å bekymre seg over?
Det handler bare om 2 mm men jeg vil vite
Sist redigert:
30-32mm er for enkel gips, 39-41mm er for dobbeltgips (2 gipspussplater oppå hverandre, kan være nødvendig på bad noen ganger) Det andre målet er skruens tykkelse tror jeg, men det trenger du ikke bry deg så mye om. Den der andre med dobbelt hode er en unødvendig greie, for kjører du inn skruen for langt så spiller det uansett ingen rolle for maleren som kommer etter og sparkler.
Klikk her for å svare