21.772 lest ·
36 svar
22k lest
36 svar
Gipsplater - forskjell i kvalitet??
Ikke for å være slem men kan virkelig lafarge gjøre noe riktig? meg bekjent finnes det ikke annet selskap i norge som leverer betongtegl UBUNTET!! kjempemoro å plukke plate for plate i underkjølt regn 
Og dessuten som dere nevner tidligere gips som ramler i biter når man skrur den, kan tro at den var kledd med tørkepapir eller så, vil minnes at de leverte gips til et leiehus i tibro der man løftet inn buntene etter hvert som huset reiste seg og når det ble tid for å begynne å gipse gikk det ikke an å bruke gipsen på grunn av dårlig kvalitet så de måtte bære ut X antall tonn og inn med like mye fra annen produsent hehehe
Og dessuten som dere nevner tidligere gips som ramler i biter når man skrur den, kan tro at den var kledd med tørkepapir eller så, vil minnes at de leverte gips til et leiehus i tibro der man løftet inn buntene etter hvert som huset reiste seg og når det ble tid for å begynne å gipse gikk det ikke an å bruke gipsen på grunn av dårlig kvalitet så de måtte bære ut X antall tonn og inn med like mye fra annen produsent hehehe
Ja DET kan man virkelig lure på..
Uvitenhet hos innkjøperne og/eller lavere priser er det eneste jeg kan tenke meg.?
Finnes det noen her som har gode erfaringer med deres produkter??
Uvitenhet hos innkjøperne og/eller lavere priser er det eneste jeg kan tenke meg.?
Finnes det noen her som har gode erfaringer med deres produkter??
Javisst. Jeg er veldig fornøyd med mitt taktegl og noen gipsplater fra Lafarge har jeg også skrudd opp med godt resultat.Tossegubbe skrev:
Har ingenting å klage på jeg heller. Deres papp er riktignok litt lettere å gå igjennom, men da får man vel ha litt følelse i skrufastingen, så er ikke det noe problem heller.
Har kjøpt i prinsippet alt unntatt reisverket til mitt lager der og er meget fornøyd.
Har kjøpt i prinsippet alt unntatt reisverket til mitt lager der og er meget fornøyd.
Jo jeg mente ikke at de ikke kan brukes men mener dere virkelig at dere anser dem å være likverdige med deres konkurrenter? prismessig skiller det jo ubetydelig ut til kunde så det er ikke noe argument..
Ble ikke deres murstein levert ubuntet?
Ble ikke deres murstein levert ubuntet?
Til mitt byggprosjekt slengte jeg på 50 plater, og siden en bekjent skulle ha omtrent samme mengde, bestilte vi disse sammen og fikk det dermed fraktfritt pluss en grei rabatt.
Det viste seg at jeg hadde trengt 55 plater, så de siste ble kjøpt hos byggmax for 59 kroner per plate (2500 høyde), og jeg merker ingen forskjell på dem og norgipsen. Litt bedre sentrumsmarkering på byggmax hvis jeg husker riktig. Sorte sirkler med kryss mot gule prikker. Begge fungerer godt i godt lys, men det sorte vises klart bedre i mørket.
Monteringsmessig gikk jeg ned et steg på trekkraften i drillen så satt byggmax-platene bra. Kjørte man et høyere så var det risiko for å dra gjennom i skjærkanten.
Det viste seg at jeg hadde trengt 55 plater, så de siste ble kjøpt hos byggmax for 59 kroner per plate (2500 høyde), og jeg merker ingen forskjell på dem og norgipsen. Litt bedre sentrumsmarkering på byggmax hvis jeg husker riktig. Sorte sirkler med kryss mot gule prikker. Begge fungerer godt i godt lys, men det sorte vises klart bedre i mørket.
Monteringsmessig gikk jeg ned et steg på trekkraften i drillen så satt byggmax-platene bra. Kjørte man et høyere så var det risiko for å dra gjennom i skjærkanten.
Ok det var rart for vi har fått lafarge levert til to byggeprosjekter i sthlm-trakten og da fikk vi ubuntet, etter det har vi nektet å kjøpe lafarge.. For øvrig var det ikke noe feil med platen men de tok minst dobbelt så lang tid å håndtere..
Når det gjelder gipset så er det bra med tydelige markeringer om man ikke skal male med lys farge da de kan synes igjennom iblant.
Når det gjelder gipset så er det bra med tydelige markeringer om man ikke skal male med lys farge da de kan synes igjennom iblant.
Jo så kan man jo også gjøre 
Personlig føles det ikke som om jeg ville male et par ekstra lag med tilhørende tidsbruk for å spare noen hundrelapper, men det avhenger jo selvfølgelig av ens personlige verdier.
Personlig føles det ikke som om jeg ville male et par ekstra lag med tilhørende tidsbruk for å spare noen hundrelapper, men det avhenger jo selvfølgelig av ens personlige verdier.
Jeg jukset, store flate fine veier og en stoooor rulle. Si at hvert lag tok 30 minutter å legge påTossegubbe skrev:
Hei igjen! Ja, hvilken diskusjon det kan bli av et lite spørsmål.... Taket er klart, ikke perfekt sparklet, men.... To lag med maling dekket de svarte kryssene. (dog Fluggers noe dyrere...) Veldig fine downlights.
På mandag skal det bli nyreglet vegg, så nå bærer det av sted for å kjøpe nye gipsplater. Jeg tror jeg tar byggmax igjen... Kjøkkenmontering venter...... :-*
På mandag skal det bli nyreglet vegg, så nå bærer det av sted for å kjøpe nye gipsplater. Jeg tror jeg tar byggmax igjen... Kjøkkenmontering venter...... :-*