Nå har i prinsipp samtlige fliser blitt fjernet. Strømmen er selvfølgelig slått av.
Slik ser veggen ut. Sluttmålet er en rett og jevn overflate, jeg kommer ikke til å sette opp nye fliser enda siden vi ikke har funnet de rette flisene. Fungerer det å ha en ren og vaskbar malt vegg, samt sette opp gipsplate på denne veggen?
Eller må jeg grovsparkle og jevne ut, deretter male?
Hva trenger jeg å tenke på? Ville vært takknemlig for hjelp
Slik ser veggen ut. Sluttmålet er en rett og jevn overflate, jeg kommer ikke til å sette opp nye fliser enda siden vi ikke har funnet de rette flisene. Fungerer det å ha en ren og vaskbar malt vegg, samt sette opp gipsplate på denne veggen?
Eller må jeg grovsparkle og jevne ut, deretter male?
Hva trenger jeg å tenke på? Ville vært takknemlig for hjelp
Allvitende
· Västra götaland
· 10 929 innlegg
Allvitende
· Västra götaland
· 10 929 innlegg
Er du sikker på at du skal sette fliser (og det er rimelig å gjøre det direkte på veggen uten å jevne ut den med gips) så hadde jeg nok vurdert to alternativer, 1: gjøre ingenting. eller 2: satt en 50 cm høy remse av gipsplate som "billigste, enkleste sprutbeskyttelse" så lenge, og fjernet den når det er tid for flisene ....Jenka17 skrev:
Regner du med å fjerne platen når du senere vil flislegge? I så fall bør du kanskje ikke feste den for godt. Kanskje enklest med en stenkplater nærmest benken og gips høyere opp som da ikke har samme krav til å sitte fast.
Klikk her for å svare