Pga dårlig tilstand på fliser og fuger i gulvet i gangen vurderer jeg å rive ut og gjøre nytt.
I og med dette dykket jeg litt ned i hvordan det ser ut under flisene.

Bildet er tatt der jeg har fjernet terskelen mellom gang og stue.
Flisene ser ut til å være lagt på en form for gulvgips som er skrudd ned i sponplaten.
Det jeg reagerer på er endene på gipsplaten hvor det peker ut "sprøyt" som ligner type glassfiber. Det stikker ut både samlet og sporadisk.
Tankene går så klart mot den livsfarlige asbestretningen.

Noen som har støtt på lignende plater eller har andre tanker om hva det kan være?
Håper det er tydelig på bildet.

Sist redigert:
J Jens5 skrev:
På grunn av dårlig tilstand på fliser og fuger i hallgulvet vurderer jeg å rive ut og gjøre nytt.
I og med dette dypdykket jeg litt i hvordan det ser ut under flisene.

Bilde er tatt der jeg har fjernet terskelen mellom hall og stue.
Flisene ser ut til å være lagt på en form for gulvgips som er skrudd ned i sponplaten.
Det jeg reagerer på er endene på gipsplaten der det peker ut "sprøt" som ligner på type glassfiber. Det stikker ut både samlet og sporadisk.
Tankene føres så klart mot det livsfarlige asbestholdet.

Noen som har støtt på lignende plater eller har andre tanker om hva det kan være?
Håper at det er tydelig på bildet.
Nei. Jens. Det er ikke sløsing "så klart". Det du beskriver er gipsplater. Så vidt jeg kan bedømme.

Noen bilder på den livsfarlige asbesten ville lettet.

Litt uklart hva du mener, bilder har jeg forsøkt å legge opp den siste timen uten å lykkes.

J Jens5 skrev:
Litt uklart hva du mener, bilder har jeg forsøkt å laste opp den siste timen uten å lykkes.
Du trykker på knappen nedenfor. Last opp bilde/video

Intet Intet skrev:
Du trykker på knappen nedenfor. Last opp bilde/video.
Takk for infoen.

Her kommer bildet endelig.

• Nærbilde av slitt gulv med malingrester og flekker på treoverflaten.
Typisk gipsarmering.

Det vi ser på bildet ligner ikke asbest, Fibrene er glassfiber.

H hempularen skrev:
Det vi ser på bilden liknar ikke asbest, Fibrerne er glassfiber.
Ja jeg synes også at det minner om glassfiber. Jeg har for meg at asbest og glassfiber ter seg ulikt om man brenner på det?

Det er glassfiber i en gipsskive. "Problemet" løst.

• Liker
tergo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.