Jeg skulle sette opp et rekkverk på veggen, det var 3 forborede hull og skruene var fra Habo system.
To av tre fikk godt feste i veggen mens den tredje havnet i et tomrom, altså bare gjennom gipsveggen.
Haboskruen er gjenget M10 med treskrue mot veggen.
Har dere noe forslag på beste gipseksapander eller lignende, tror at de to øverste skruene klarer hele lasten så den tredje avlastes.

K Kerb skrev:
Jeg skulle sette opp et rekkverk på veggen, det var 3 forbedrillede hull og skruene var fra Habo system.
To av tre dro godt i veggen mens den tredje havnet i et tomrom, altså bare gjennom gipsveggen.
Haboskruen er gjenget M10 med treskrue mot veggen.
Har dere noe forslag på beste gipsekspander eller lignende, tror at de to øverste skruene klarer hele lasten så den tredje avlastes.
Velkommen til forumet @Kerb!

Kan du ikke flytte festet litt og skru i stående regel?

K Kerb skrev:
Jeg skulle sette opp et rekkverk på veggen, det var 3 forborede hull og skruene var fra Habo system.
To av tre satt godt i veggen mens den tredje havnet i et hulrom, altså bare gjennom gipsveggen.
Haboskruen er gjenge M10 med treskrue mot veggen.
Har dere noe forslag på beste gipsekspander eller lignende, tror at de to øvre skruene klarer hele lasten så den tredje avlastes.
Sitter 2 stk bra så klarer den siste antagelig bare å sitte med en vanlig plugg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.