Hei,
Jeg skal montere gips på spikerslag i taket (ikke takgips), som jeg forstår det så er det å foretrekke å skjøte kortsidene på spikerslaget, men for meg føles det dårlig å ikke ha støtte under langsidene.
Gjør det noe å ikke ha støtte under langsidene? Skal man sette kortlinger mellom spikerslagene som man bare skrur gipsen i for å få litt ekstra støtte?
Jeg skal montere gips på spikerslag i taket (ikke takgips), som jeg forstår det så er det å foretrekke å skjøte kortsidene på spikerslaget, men for meg føles det dårlig å ikke ha støtte under langsidene.
Gjør det noe å ikke ha støtte under langsidene? Skal man sette kortlinger mellom spikerslagene som man bare skrur gipsen i for å få litt ekstra støtte?
Hvordan er det gleset i taket?M mattiasohult skrev:Hei,
Jeg skal montere gips på glespanel i taket (ikke takgips), som jeg forstår det så er det å foretrekke å skjøte kortsidene på glesen, men for meg føles det dårlig å ikke ha støtte under langsidene.
Gjør det noe å ikke ha støtte under langsidene? Skal man sette kortlinger mellom glesen som man bare skrur gipsen i for å få litt ekstra støtte?
Du skal ha gles under alle skjøter, lang som kortside.
Klikk her for å svare