Hei, kjøkkenet er blitt revet ut for en stund siden og nå er det straks klart for gipsing av tak og vegger. Har hørt at man kan montere gips med gipsmørtel på en pussvegg og sette det i press over natten, stemmer det? Har en vegg med gjenstridige tapetrester og lurer på om de kan sitte igjen hvis jeg gjør det på den måten, forstår at de må fjernes hvis gipsen i stedet skal limes på... Lurer også... jeg har tretex på de andre veggene /bakom er det trepanel og 2 stk teglfasader/yttervegg. Er det greit å gipse direkte på dem? Må alle tapetrester fjernes?